NOU INSTITUT- ESCOLA 2020-2021

El director de Serveis Teritorials, sr. Jesús Viñas,  i el regidor d’educació de l’ajuntament de Sabadell, sr. Manuel Robles, ens han comunicat aquesta setmana que, per necessitats de la zona sud de la ciutat, es creu necessari que la nostra escola passi a ser un Institut- Escola a partir del curs vinent. Així, les actuals classes de sisè no hauran de fer el traspàs a secundària fora del centre sinó que tenen l’opció principal de romandre en ell en aquest canvi d’etapa, amb la corresponent plaça assegurada; se n’assegura tota l’ESO per les famílies de l’escola.

S’ha triat la nostra escola pel fet de tenir un bon projecte educatiu, innovador i amb una metodologia que fomenta el treball competencial i l’autonomia del l’alumnat, amb la mirada posada a l’escola nova del s.XXI i també per les facilitats de l’espai físic del que la nostra escola disposa.

La visita dels tècnics de la delegació concretarà les possibilitats d’ampliació i reforma que té el centre, per tal de adaptar-lo a les noves necessitats que a partir del curs 21-22 arribaran a l’escola pel volum d’alumnes que hi haurà.

S’ha assegurat l’arribada de nous professors de secundària per tal de poder iniciar el projecte, els quals formaran part del claustre que continuarà sent únic, amb una sola direcció i un membre més que serà el coordinador de la ESO.

En quant al projecte educatiu, es continuarà amb la metodologia que ja estem duent a terme des de fa uns cursos, aplicant a la nova etapa el mateix tipus d’activitats que es duen a terme a primària adaptades al seu currículum. Un cop estigui redefinit el projecte, es veuran quines són les necessitats per tal d’adequar l’ampliació dels espais.

L’entesa entre el departament d’educació i l’ajuntament de Sabadell a l’hora d’iniciar un nou Institut- Escola per la zona sud de la ciutat és total i s’espera la seva cohesió per tal que aquest canvi funcioni complint les expectatives de tota la comunitat.

Aquest canvi tindrà molts beneficis tant pels alumnes, per la seva continuïtat en el centre, com per la tranquil·litat de totes les famílies de l’escola.