Història

La història de la nostra escola comença als anys cinquanta , quan al barri de Campoamor de Sabadell es va decidir fer una escola a la que poguessin anar-hi tots els nens i nenes del barri .

L’escola va rebre el nom d’un conegut industrial sabadellenc del segle XIX , en Joan Sallarès i Pla , que es va dedicar a la branca del tèxtil , una activitat que era molt usual per aquella època al Vallès , encara fins avui en dia .

L’edifici que van construir tenia forma de U i estava format per dues plantes que es com encara avui en dia es reparteixen les aules . Primer l’escola disposava només d’un pati interior , però al cap d’un temps es va fer més gran , convertint part del carrer Goya en un altre pati , aquest exterior , per que hi poguessin jugar els més petits.

Així el temps ha anat passant , i per les aules de l’escola Joan Sallarès i Pla hi han passat molts i moltes alumnes i també molts i moltes mestres que han fet que la vida a l ‘escola continuï dia a dia, fins a convertir-se, a partir del curs vinent, en un Institut- Escola .

Actualment , en el curs 2019-20, la nostra escola té un equip de 33 mestres i un total de més de 310 alumnes que es troben repartits en 13 tutories repartides per les dues plantes de l ‘ edifici ; en una ala s ‘hi troben els cicles infantil , inicial i mitjà i en una altra el cicle superior .

L’ escola té unes grans dimensions i els passadissos són ben llargs tenim un bon espai per la biblioteca i l’aula d’informàtica i aules per les diferents especialitats ( anglès, música , religió … )

A la planta baixa disposem d’una sala d’actes on també hi tenim el gimnàs ; a fora , el pati interior acull les hores d’esbarjo dels cicles mitjà i superior .
Aquesta és la nostra escola , on hi passem la major part de temps cada dia , però a vegades també sortim per fer activitats diverses i ens ho passem molt bé .

Després de les classes , a l ‘escola també es fa l’ activitat extraescolar de bàsket els dilluns i dimecres en aquest curs 2019-2020.

Aquest any 2019, la nostra escola celebra el seixantè aniversari de la seva construcció. Esperem poder celebrar-ho bé !