21 de març el Dia Mundial de la síndrome de Down

El 2011, l’Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 21 de març el Dia Mundial de la síndrome de Down amb la finalitat de generar una major consciència pública sobre la vàlua de les persones amb discapacitat intel·lectual, remarcant la importància de la seva autonomia i independència per a prendre decisions.

Alguns apunts sobre la Síndrome de Down:

La síndrome de Down és una alteració genètica causada per l’existència de material genètic extra en el cromosoma 21 que es tradueix en discapacitat intel·lectual.

La incidència estimada de la síndrome de Down en l’àmbit mundial se situa entre 1 de cada 1.000 naixements.

Les persones que la pateixen habitualment mostren problemes de salut associats, però amb els avenços mèdics actualment el 80% dels adults arriben a superar els 50 anys.

Acabem amb els estereotips!

Un estereotip és una idea preconcebuda que es té sobre com és algú. Aquests poden ser negatius, neutrals o positius. Habitualment, són erronis o imprecisos i poden

originar conductes excloents o que els infravalorin.

Al Rivo som escola inclusiva i cada dia lluitem contra els estereotips tot afavorim el respecte entre el nostre alumnat.

Una ocasió important és la celebració d’aquest dia. I com ho podem fer?

Us proposem que aquell dia tots i totes portem mitjons, però no qualsevol, si no

mitjons de coloraines, llargs, curts, estampats, divertits…, i un de diferent a cada peu.

Tots som diferents amb meravelloses diferències!

Si voleu saber més sobre la síndrome de Down…

Visionament dels següents vídeos: (Moooolt recomanables, preciosos i emotius!)

Lectura dels documents: