Trets d’identitat

En ocasió del desè aniversari del centre, al 2016, la comunitat educativa va identificar quins eren els trets que més identificaven l’escola. A partir d’una enquesta a les famílies i un treball de claustre, vam trobar aquelles 10 idees que ens definien.

D’aquest treball en van sortir els nostres trets d’identitat acompanyats pels superherois i superheroïnes que ens acompanyen des de llavors.

Així doncs, us presentem els trets d’identitat del Rivo!

INCLUSIÓ

“El distret es va entrebancar amb ella, l’emprenedor la va utilitzar per construir, el  pagès, cansat, s’hi va asseure, el nen la va fer servir per jugar, David la va utilitzar contra Goliat, i Miquel Àngel va treure’n una bella escultura. En tots els casos la diferencia no la feia la pedra, sinó la persona. No existeix cap pedra en el teu camí que no puguis aprofitar per créixer.” Anònim

Creiem en el potencial de la diversitat en tot procés d’aprenentatge, un aprenentatge que considerem fet social per definició, que es val dels altres per créixer i consolidar-se i que retorna als altres tot el seu valor.

Rivo Camaleònica

Capità Planeta

SOSTENIBILITAT

“Si sabés que el món s’ha d’acabar demà, jo avui encara plantaria un arbre” Martin Luter King

Creiem que l’escola ha de ser una eina transformadora que afavoreixi una societat més sostenible per al Món en que vivim. És per això que, lluny de dur a terme accions puntuals i aïllades, participem a la Xarxa d’Escoles Verdes i anem consolidant una cultura de centre en la qual la cura i estimació de l’entorn i la reflexió sobre el nostre impacte hi són molt presents.

IDENTITAT I ARRELAMENT

“La cultura és un saber del que un nose n’ha de recordar. Flueix espontàniament”. Diògenes

Vetllem per mantenir el sentiment de pertinença a un Poble, a una història i a una cultura, mentre veiem com dins de la comunitat educativa es consolida una identitat pròpia amb uns valors i una cultura compartits que ens permeten obrir-nos al Món, conèixer i donar-nos a conèixer i seguir aprenent com a organització.

Diablòria Rubea

Braços Man

ACOLLIDORA

“La casa ha de ser l’estoig de la vida, la màquina de la felicitat” . Le Corbusier

Que l’acollida dels alumnes, famílies, mestres, personal no docent, visitants, faci de l’escola una segona casa, on vingui de gust estar-s’hi.

COMUNICACIÓ I PARTICIPACIÓ

“Digue-ho i ho oblido, ensenya-m’ho i ho recordo, involucra’m i ho aprenc” Benjamin Franklin.

Vetllem per una comunicació fluida que promogui la participació en la cogestió educativa. Som conscients de la importància del treball en equip escola-família que requereix un procés d’aprenentatge coherent i complert, en el qual cada vegada hi intervenen més factors i actors. Al mateix temps vetllem per educar en la participació, a través del consell d’alumnes de l’escola.

Xarxa Hèrtzica

Bombeta Woman

CREATIVITAT

“Tot nen és un artista, el problema és seguir sent un artista quan creixes”. Pablo Picasso

Creiem que la creativitat té un fort potencial en l’activació de l’aprenentatge. Teixeix un aprenentatge profund i singular que no es pot aconseguir per la via de l’estandardització i la repetició.

IL·LUSIÓ, IMPLICACIÓ, MOTIVACIÓ

“Pots dissenyar, crear i construïr el lloc més meravellós del món, però fa falta gent per fer el somni realitat”. Walt Disney

Ens valem de la motivació, implicació i dedicació de les persones que conformen l’ampli equip impulsor que mou el nostre projecte. Unes actituds que, alhora, volem transmetre als nostres alumnes, com a cultura de treball.

Moti-Boti

Sophos

APRENENTATGE SIGNIFICATIU

“No preparis el camí per al nen, prepara el nen per al camí” . Anònim

Com a equip docent del Rivo, hem definit el Perfil Competencial de l’alumne que visionem al finalitzar l’etapa d’Educació Primària al nostre Centre, la imatge d’aquest alumne és guia en tota decisió pedagògica.

DESENVOLUPAMENT INTEGRAL

“Una prova de l’encert de la intervenció educativa és la felicitat del nen”. Maria Montessori

Entenem l’educació com a element clau en el desenvolupament integral de l’aulmne (des de la perspectiva intel·lectual, física, social i emocional) tenint en compte que els alumnes tenen diverses capacitats potencials que hem d’ajudar a explotar des d’uns entorns educatius que vetllin per l’autonomia en l’aprenentatge, la diversitat de propostes i l’avaluació formativa i personalitzada.

Innovu

MILLORA CONTÍNUA

“Quan bufen vents de canvi, alguns aixequen murs i altres construeixen molins”. Proverbi Xinès

Establim estratègies de millora contínua, valent-nos d’una actitud d’investigació-acció. D’aquesta manera mantenim en inèrcia un engranatge dissenyat i controlat des de l’autonomia del centre, que ens permet avançar en un procés tranquil, sostenible i on els camins es  dirigeixen a horitzons més que a metes.