Durant el curs 21-22 vam iniciar un treball de diagnosi per a l’elaboració d’un Pla de Comunicació per a l’escola. Durant el curs 22-23 treballarem per concretar i implementar-lo.
Una de les conclusions que es van extreure de l’anàlisi va ser la conveniència de compartir amb tota la comunitat quins canals tenim a l’escola per comunicar-nos i explicitar quins usos donar-los ja que hem identificat que no està clar en tots els casos.
D’altra banda, des de la docència i identifiquem tres àmbits de comunicació: Escola, Aula i Alumne. Es complementa amb el canal comunicatiu de l’AFA i tots els serveis que ofereix.
En aquesta graella trobareu tots els canals i les seves particularitats. Si esteu mirant aquesta informació des del mòbil no veureu bé la graella. Us la podeu descarregar clicant al següent enllaç: GRAELLA RESUM CANALS DE COMUNICACIÓ
CANAL | ÀMBIT | PARTICULARITATS | PERIODICITAT | Direccionalitat |
---|---|---|---|---|
Web | ESCOLA
AFA i serveis:
|
Presentació de l’escola al món en els apartats fixos.
Informacions d’escola i altres informacions d’interès que es van generant al llarg del curs. La majoria d’elles es difonen a través del butlletí. També aglutina els nous blocs d’aula. |
Actualització regular i setmanal | Unidireccional
Possibilitat de comentar en algunes publicacions. |
Butlletí | ESCOLA | S’envia cada setmana.
Informacions rellevants d’escola i altres informacions d’interès. Totes les informacions queden recollides i actualitzades a la web. És responsabilitat de les famílies llegir-se’l per estar degudament informades. És necessari estar subscrit per rebre’l. |
Setmanal. Surt els divendres o el darrer dia de la setmana en cas de festiu. | Unidireccional |
Telèfon
93 551 75 86 |
ESCOLA
ALUMNE/A |
Informacions immediates o urgents.
Si es requereix parlar amb una mestra, es prendrà nota de la trucada perquè la retorni un cop acabades les classes. |
Segons necessitat. | Bidireccional |
Correu electrònic direcció | ESCOLA
ALUMNE/A |
Consultes, demanda d’informació concreta amb la direcció | Segons necessitat
Resposta en 24-48h laborables per part de la direcció. |
Bidireccional |
Instagram
@escolarivorubeo |
ESCOLA | Mostra del dia a dia a l’escola tant a les famílies com a l’entorn del centre | Actualització regular | Unidireccional amb possibilitat de comentar. |
Reunió famílies inici de curs | AULA | Reunió en la que s’explica com es desenvoluparà el curs a les aules. | 1 al curs.
Finals de setembre-principis d’octubre. |
Bidireccional |
Aules obertes
+Assemblea |
AULA | Trobada amb les famílies en la que coneixen algun aspecte treballat a l’aula.
En una segona part es fa l’Assemblea en la que es comenta amb les mateixes famílies allò que s’ha observat a l’aula oberta en un format participatiu. |
1 al curs.
2n-3r trimestre segons criteri pedagògic. S’informarà degudament. |
Bidireccional |
Blocs
Veure menú blocs |
AULA | Mostra del dia a dia a l’aula.
Eina nova, començant a aprendre a fer servir. Queden tots integrats a la web. |
Actualització regular. | Unidireccional amb possibilitats de comentar en algunes publicacions. |
Correu tutorial | AULA
ALUMNE/A |
Principal via de comunicació entre tutoria i famílies.
Des de les tutories s’envien informacions generals d’aula, requeriments, novetats… Des de les famílies és l’eina principal per contactar amb les tutores. No és una via de comunicació urgent. |
Segons necessitat.
Es respon en 24-48h laborables. |
Bidireccional |
Entrevista | ALUMNE/A | Reunió família/tutoria per comentar aspectes del desenvolupament del curs per part de l’alumne/a.
Convoca la tutoria o proposa la família. Tot i així, és molt important no esperar a ser convocats si hi ha alguna inquietud. És un moment molt important de comunicació entre mestres i famílies, pel que és molt important que ens assegurem uns i altres que hem compartit i entès tota la informació necessària per acompanyar l’aprenentatge del nen/a. |
1 al curs. En casos particulars se’n poden fer més.
Dimarts al migdia. Fora d’aquest horari es consideren excepcions que no assenten precedent. Se’n fan al llarg del curs, però, per qüestions de calendari, per a la majoria de famílies es concentren principalment al 2n trimestre. |
Bidireccional |
Informes | ALUMNE/A | L’informe mostra l’evolució de l’alumne/a al llarg del curs. | Infantil. 2 informes (gener i juny).
Primària. 3 informes en acabar cada trimestre. |
Unidireccional |
Agenda.
A partir de 1r |
AULA
ALUMNE/A |
Eina de treball amb potencial comunicatiu.
Mitjans. S’informa de les activitats, festes, celebracions d’aniversari, festius, les feines que s’emporten a casa. També es fan demandes a les famílies (complementari al mail) incorpora la dita del mes i el treball del calendari. Grans. És una eina més aviat d’organització del treball de l’alumne. Porta els deures, i tasques a fer. |
Segons el nivell | Mitjans. Unidireccional
Grans. Bidireccional, encara que per comunicar-se amb la tutora és preferible el correu electrònic. |
Diari d’aprenentatge.
A partir de 4t |
ALUMNE/A | Eina de treball amb potencial comunicatiu.
L’alumne/a explica una activitat significativa de la setmana. |
Setmanal | Unidireccional |
Grups de Telegram | AFA
(ESCOLA) |
Canal gestionat per les famílies delegades d’aula en el que s’informa principalment de les novetats de l’AFA.
Eventualment es difonen informacions puntuals d’Escola. |
Segons necessitat | Unidireccional.
Bidireccional en períodes concrets. |
Atenció sala de l’AFA | AFA | Atenció presencial a la Sala de l’AFA. Permet comprar articles de l’escola, pagar quota de l’AFA, fer consultes, etc. |
Cada dimarts de 9 a 9:30 encara que pot variar durant el curs. | Bidireccional |
Mail AFA | AFA | Telèfon per a contactar amb secretaria de l’AFA | Diària laborables | Bidireccional |
Mail AFA Botigueta | AFA | Telèfon per a demanar articles de la botiga de l’AFA | Diària laborables | Bidireccional |
Mail vocalia lleure | AFA | Telèfon per a contactar amb la comissió de Lleure (extraescolars) | Segons necessitat | Bidireccional |
Telèfon del menjador
93 551 75 87 |
MENJADOR | Telèfon per contactar amb el servei de menjador, demanar informació, etc. | Segons necessitat | Bidireccional |
Correu electrònic del menjador | MENJADOR | Per contactar amb el servei de menjador, demanar informació, etc. | Segons necessitat | Bidireccional |
App. TPV | MENJADOR
EXTRAESCOLARS |
A través de l’app, el servei de menjador informa a les famílies del menú, canvis de menú, incidències i la revisteta del menjador i el butlletí d’extraescolars. | Segons necessitat.
Revisteta menjador és mensual. |
Unidireccional |
Correu electrònic VaDeLleure | ACOLLIDA
MENJADOR EXTRAESCOLARS |
Per tal de resoldre aspectes administratius, consultes sobre els diferents serveis. | Segons necessitat | Bidireccional |
Telèfon VaDeLleure
93 863 46 58 |
ACOLLIDA
MENJADOR EXTRAESCOLARS |
Per tal de resoldre aspectes administratius, consultes sobre els diferents serveis. | Segons necessitat | Bidireccional |
Reunió mensual de l’AFA | AFA | Reunió mensual per parlar de temes que impulsa l’AFA o l’escola i que són d’interès per a les famílies | Primer dimarts de cada mes tret de l’Agost | Bidireccional |
Assemblea anual de l’AFA | AFA | Reunió anual per a tancar l’exercici anterior, aprovar la gestió de l’AFA, renovació de càrrecs, etc | Octubre | Bidireccional |
Facebook AFA | AFA | Perfil AFA a Facebook | Segons necessitat | Unidireccional |
Twitter AFA | AFA | Perfil AFA a Twitter | Segons necessitat | Unidireccional |
Instagram AFA | AFA | Perfil AFA a Instagram | Segons necessitat | Unidireccional |