Pla de Comunicació

La Comunicació en el sí de l’escola Rivo Rubeo és un puntal important per a la consecució del seu projecte educatiu.

Una bona comunicació contribueix a la satisfacció de les famílies envers l’escola. Aquesta satisfacció es tradueix en el manteniment de la confiança, l’interès en la participació i implicació de les famílies en els aprenentatges dels seus fills i filles. Famílies que autoritzen a l’escola a educar els nens i les nenes.

Durant el curs 2021-2022 s’ha estat treballant per elaborar un pla de comunicació que contempli totes les necessitats comunicatives que té l’escola i els protocols a seguir. Per fer-ho hem partit d’una anàlisi exhaustiva de tots els elements que tenen participació en l’aspecte de la comunicació: docents, famílies, alumnes, PAS, així com d’altres informacions que ens han ajudat a emmarcar el mapa comunicatiu del centre.

De l’anàlisi feta podem determinar que:

• La comunicació al sí de l’escola gaudeix de bona salut general.
  • Hi ha alguns aspectes a ser abordats per tal de millorar-los, tant pel que fa a criteris generals com a aspectes més específics com el desenvolupament de cada canal de comunicació.

Actualment l’escola disposa del següent mapa comunicatiu, basat en l’objecte del missatge: l’escola, l’aula i l’alumne/a.

El pla de comunicació, a elaborar a partir del proper curs 2022-2023 tindrà doncs, tres grans abordatges:

1. Definició dels objectius del Pla de Comunicació de l’escola.
  2. Presentació de mesures correctives a aquells aspectes a millorar.
  3. Presentació d’uns criteris de comunicació generals.

En aquesta presentació podem veure algunes de les dades analitzades: