Projecte de direcció

VALORS PROPIS DEL PdD

Aquest projecte de direcció comparteix tots els valors recollits en el Projecte Educatiu de Centre (PEC). En aquest punt, voldria descriure alguns dels valors propis d’aquest PdD, que tenen com a propòsit contribuir a una societat més justa, equitativa i igualitària.

— El tractament de gènere des d’una perspectiva feminista: Treballem la coeducació concebuda com quelcom que va més enllà de la simple convivència d’alumnes de qualsevol gènere afegint un component educatiu basat en la igualtat d’oportunitats i en la superació de rols discriminatoris per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.

Escola inclusiva: Reconeixent la diversitat com un fet universal i el sistema inclusiu com l’única mirar possible per donar resposta a tot l’alumnat.  Personalitzant l’aprenentatge perquè l’alumnat pugui desenvolupar al màxim les seves potencialitats. Garantint l’equitat i la igualtat d’oportunitats com a dret de tot l’alumnat a rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit. Construint un projecte comú a partir de la comunicació, el diàleg i el respecte.

— Compromís amb l’Educació Ambiental: Vetllant per la cura i estima de l’entorn més proper. Duent a terme accions recollides en el nostre dia a dia, incorporant els valors de l’educació per a la sostenibilitat i consolidant una cultura de centre verd. Apostant per l’envàs reutilitzable en el dia a dia i en les celebracions especials.

L’alumnat en el centre de l’aprenentatge:  Donant-li veu, i la possibilitat d’escollir, proposar i actuar sobre el seu propi aprenentatge. Estimulant la seva implicació, la seva participació activa i el seu compromís actiu.

— Cohesió de la comunitat educativa: respectant la diversitat de pensaments o maneres de fer. Creant espais per donar lloc a la reflexió i a la presa de consciència dels mateixos actes tant de l’alumnat com del professorat. Acompanyant en la gestió de les emocions.

Podeu accedir a tot el document en aquest enllaç: Projecte de Direcció Escola Rivo Rubeo