Aprendre a l’escola Rivo Rubeo

L’Escola Rivo Rubeo es caracteritza pels trets d’identitat que va definir la mateixa comunitat en l’elaboració del seu projecte.

• Vetllem pel desenvolupament integral de l’alumnat i cerquem l’aprenentatge significatiu, sempre enfocant l’educació des d’una perspectiva inclusiva.
  • Ens sentim arrelats al nostre poble i creixem amb identitat pròpia sempre tenint cura dels processos d’acollida.
  • Tenim una forta consciència d’escola verda.
  • Vetllem per una comunicació fluïda que promogui la participació de les famílies en la cogestió educativa.
  • Som un equip motivat i implicat i ens sentim compromesos amb la innovació educativa i la creativitat.

Aprenentatge vivencial. L’experimentació activa els sentits i despertar la curiositat a nivell cognitiu. Es posen en xarxes els coneixements previs les hipòtesis i les noves conclusions que alimenten l’aprenentatge.

Diversitat de metodologies i material didàctic. Cada l’infant aprèn d’una manera diferent. La diversitat dels materials didàctics i metodologies ens ajuden a personalitzar i atendre respectant les intel·ligències múltiples. Som FiloEscola. Apliquem amb el programa de filosofia 3-12 anys. Fent filosofia aprenem a pensar i a comunicar.

Tecnologia per a l’aprenentatge i el coneixement. Aprenem amb la tecnologia i també aprenem de tecnologia programació robòtica PDI, chromebooks, tauletes, portàtils…. Reflexionem en tot moment sobre les oportunitats i riscos de les eines i entorns virtuals.

L’Hort. Tocar la terra veure créixer les plantes, analitzar el petit ecosistema de l’hort, ser conscients del pas del temps, bullir, cuinar, menjar… l’Hort ens ofereix un entorn molt significatiu i motivador per conèixer el medi natural.

Biblioteca. El nostre fons bibliogràfic compta amb milers de títols, àlbums il·lustrats, literatura juvenil, subscripcions a revistes per a totes les edats i interessos, llibres i més llibres que ens fan gaudir de la lectura i ens permeten fer recerca per als nostres projectes.

Educació física al medi natural. Som padrins del bosc de Sant Genís i en tenim cura tot gaudint de l’entorn natural. L’activitat física i la salut són valors fonamentals del nostre projecte.

Autonomia. Els espais i les rutines que afavoreixen l’autonomia personal des dels 3 anys són els primers passos per anar creixent i assolint les competències d’autonomia i iniciativa personals i d’aprendre a aprendre.

l’AFA de l’escola. Les famílies de l’escola participem activament de la comunitat educativa. El bon dia, un menjador ecològic de gran qualitat, les extraescolars i els casals d’estiu són activitats que s’organitzen des de les famílies. Treballem temes ambientals de gènere, d’infància i solidaritat i també millorem espais escolars perquè siguin més educatius i acollidors. Donem especial importància a la cohesió i a la comunicació entre les famílies creant, quan es pot, activitats d’oci familiars i celebracions. Però també dinamitzar la xarxa de delegades d’aula a casa que ens permet estar connectats d’una manera ràpida i eficient. Ens agradarà que formeu part de la comunitat Rivo.