COLÒNIES DE 6è A MAS GIRCÓS

Després de la desafortunada situació del curs passat, aquest any sí hem pogut anar de colònies, ens han acollit a prop de Besalú, a la comarca de la Garrotxa, respectant totes les mesures higièniques apropiades a la Covid 19.

L’alumnat de 6èA i 6èB, i els mestres que els hem acompanyat, hem pogut gaudir de tres dies de convivència i aventura Medieval a la casa de colònies de Mas Gircós.

A la nostra arribada, per anar entrant en situació medieval, l’autocar ens va deixar a la vila medieval de Besalú. Allí, després d’esmorzar a la vora del riu, el monitor i la monitora, que es van fer càrrec dels grups, ens van endinsar en la història de la vila comtal de Besalú que conserva un conjunt patrimonial jueu únic a Catalunya.

Després d’un trasllat curtet en autocar fins a la casa de colònies, vam dinar i ens vam instal·lar. No sense abans haver après les normes de la casa, saber el crit de trobada i haver après la dansa per reunir-nos.

Aquella tarda vam realitzar una sèrie d’activitats medievals. Primer un fantàstic torneig medieval on vam entendre que el principal no era guanyar sinó participar, passar-ho bé i cooperar. Podreu comprovar-ho després quan veieu el vídeo !!  I posteriorment d’una manera més relaxada aprenent a escriure com ho feien als monestirs: ESCRIPTÒRIUM. Però el dia no havia acabat i després de sopar vam gaudir d’uns jocs de nit enmig del bosc.

Al dia següent encara ens quedàvem més sorpreses. Una vegada recarregades les energies amb un bon esmorzar, la nit havia estat llarga i sense gaire ganes de dormir, ens vam endinsar enmig del bosc i vam gaudir, i alguns perquè no dir-ho també patir una mica, d’un BOSC VERTICAL (passarel·les penjades, ponts tibetans i tirolines). Adrenalina al 100%. Tot i que ens havia respectat el temps, malgrat les previsions de pluja que portàvem, aquella tarda ens va ploure però això no va restar que poguéssim gaudir d’activitats d’interior. I després de sopar un concurs de talents on vam gaudir de cançons, balls i altres actuacions.

Per acabar la nostra estada vam poder realitzar dues activitats més: TIR amb ARC i ROCÒDROM. El matí es va passar ràpid i després de dinar va arribar el moment del comiat. Amb ganes de més però sense gaires energies, sense veu i amb molta son vam retornar a l’escola.

Clicant en aquest enllaç trobareu un vídeo recopilatori de la nostra estada: https://youtu.be/1Q8FeNyeUcE