DIA DE LA DÓNA I LA CIÈNCIA

Les alumnes de cicle superior de l’Escola Pompeu Fabra han assistit a la jornada de celebració del Dia de la dóna i la ciència, convidades per la UPC.

Aquest esdeveniment té per objectiu el fomentar la participació de les noies en les carreres científiques i tècniques. Com ens han recordat a la xerrada de benvinguda, “la nostra societat no es pot permetre el luxe de perdre el 50% del seu potencial”  ja que les dones tot i representar el 50% de la societat estan encara infrarepresentades en aquests sectors professionals. És per aquesta raó i per la dificultat d’atreure l’alumnat femení cap als estudis d’enginyeria que la UPC s’ha decidit a fer unes visites on les noies fossin protagonistes per donar visibilitat a la presència de les dones en aquests projectes i fomentar la confiança en les seves capacitats a més d’ aportar models per a les nostres joves.

Les nostres alumnes van presenciar la presentació de projectes tecnològics molt interessants de la mà de les noies estudiants de la UPC que els protagonitzen. Es van mostrar molt interessades i van poder fer totes les preguntes que van voler.

Aquí teniu el link a la pàgina de la UPC on s’expliquen les accions empreses amb la voluntat d’aplicar mesures d’igualtat de gènere.

Podeu veure les fotos aquí.