3r fa el musical de “El Petit Princep”

Aquest curs, a tercer, de manera interdisciplinària amb altres àrees, hem adaptat i desenvolupat el musical del Petit Príncep.

Tot va començar amb un gest tan senzill com demanar la maleta del Petit Príncep al CRP de Sant Adrià de Besòs.  Aleshores, vam investigar què hi havia a dins de la maleta i vam veure tot de llibres del Petit Príncep.  Alguns alumnes ja sabien qui era el Petit Príncep perquè ja havien vist el musical a la Sala Barts de Barcelona o alguns dibuixos animats.  D’altres no en tenien ni idea.  Fos com fos, el llibre amb desplegables els va cridar molt l’atenció i vam començar a llegir-lo.  Cada vegada que acabàvem de llegir un capítol (un o dos cops per setmana), escoltàvem la cançó del musical del Manu Guix i l’Àngel Llàcer relacionada amb aquell capítol.  Aquesta part els encantava! Arrel de la lectura i l’entusiasme que mostrava l’alumnat, va sorgir la proposta de fer un projecte a música que fos el musical del Petit Príncep adaptat per a primària.  I, d’aquesta manera, a principis del segon trimestre ens vam endinsar en aquest projecte ja que, a tercer, a música, ja hi havia programada la creació d’un fragment escènic per part de l’alumnat.  Amb molt de treball, vam fer l’adaptació del guió original a un guió teatral per a tercer de primària, vam escollir les cançons que prepararia cada grup (entre 2 i 4 cançons per grup, amb les seves vestimentes, attrezzo, maquillatge, etc.), vam inventar les coreografies de totes les cançons i vam procedir al muntatge escènic.  A plàstica, anàvem muntant els decorats i preparant l’attrezzo i el vestuari; a música, assajàvem les coreografies i el tema escènic, i a biblioteca i a llengua, preparàvem algun diàleg i anàvem llegint i fent tertúlies literàries sobre la història… I així, amb molta feina i amb la col·laboració dels tutors de tercer, de les famílies de l’alumnat i de l’Ajuntament, vam acabar muntant un musical, d’una hora de durada, que es va escenificar al Casal de Cultura de Sant Adrià de Besòs els dies 11, 14 i 18 de juny de 2019 a les 10:00h amb sessions per a tota l’escola i per a les famílies de l’alumnat de tercer.

El musical va ser un èxit rotund! No tenia res a envejar a un musical semi professional o professional!  I no us podeu arribar a imaginar totes les competències curriculars de les tres dimensions de l’àmbit artístic (percepció, comprensió i valoració / interpretació i producció / imaginació i creativitat) i d’altres àmbits que l’alumnat va treballar de manera global amb el muntatge d’aquest musical! Les famílies van quedar bocabadades i la il·lusió que l’alumnat va mostrar des de l’inici fins passat el musical, per a mi, com a mestre de música, no té preu!  El Manu Guix, l’Àngel Llàcer i la Júlia Bonjoch (productors, compositor i actriu de l’obra original del Musical a la Sala Barts de Barcelona / Cia. LaPerla29), ens van fer un vídeo de dedicatòria i ànims personalitzat per tot el treball, esforç i implicació amb el projecte. També us pengem el vídeo dedicat que aquests ens van fer!

Ha estat impressionant la motivació de l’alumnat i la implicació que hem viscut amb el musical.  Però més impressionant encara ha estat com de bé han representat, nenes i nens de 8 i 9 anys, un musical amb tot el que això comporta.  Això, als mestres i a l’escola, ens ha omplert d’orgull i plaer. Aquí us deixem el vídeo perquè també el pugueu gaudir.