Sortida al CRAM

Hola famílies,

Com ja sabeu, l’alumnat de 2n va fer la sortida al Centre de Recuperació d’Animals Marins (CRAM) ubicat a la platja del Prat de Llobregat.

Allà ens van explicar que el CRAM no és una altra cosa que un hospital d’animals marins. Vam conèixer l’origen d’algunes de les tortugues marines que s’estaven recuperant i vam sentir molta pena. Ens va marcar molt la història de la tortuga 4 x 4 que va estar vivint més de 26 anys en una banyera d’una casa i que, a causa de no tenir espai suficient, no va poder desenvolupar del tot bé el moviment d’una de les seves aletes.

També ens va sobtar molt que a una tortuga li van haver d’extreure l’ham d’un pescador per la boca amb unes pinces. I d’altres que havien arribat allà per xarxes fantasmes o per la pesca  d’arrossegament.

Després van explicar-nos que els taurons són criatures magnífiques que, realment, no acostumen a menjar-se persones. I que també són capturats pels pescadors perquè s’utilitzen els seus cartílegs per fer ungüents i productes diversos.

A més, vam veure un petit visionat de dues foques, la Brisa i la Sal, que estan greument preocupades perquè veuen que el seu hàbitat està veient-se afectat a marxes forçades per la construcció d’edificis, l’abocament de residus al mar…  En acabar el vídeo, hi havia un fotomural d’un mar afectat per diferents coses: vaixells pescadors, petroliers, residus al fons marí, xarxes… i els infants havien de substituir tots aquells elements que estaven alterant l’ecosistema per d’altres que farien d’aquest un mar d’esperança.

Finalment, vam fer el joc de l’aranya peluda adaptat a la versió del CRAM. En comptes d’aranyes, hi havia bosses de plàstic i pescadors que havien d’enxampar un grup de foques que havien de travessar certs obstacles per anar a buscar el seu propi menjar (sardines). Va ser d’allò més divertit.

Va ser una experiència fantàstica. Podem dir que vam aprendre moltes coses. Però, sobretot, ens va despertar a tots i totes el sentiment d’actuar i fer petites accions que reverteixin aquesta situació. I treure suc de tot plegat per posar fil a l’agulla al projecte que acabem d’encetar.

Aquí teniu algunes fotos del dia d’ahir: https://photos.app.goo.gl/N6LqjsxagpREFYsL7

Una abraçada

1. Vicky

Una actividad muy emociante para Martina. Llegó encantada, muy motivada y concienciada con el problema que según explica ella los humanos producimos a los animales, sobretodo el tema de las tortugas que no podian volver al mar, ella responsabiliza al ser humano y ello le está produciendo analizar con apenas 8 años al ser humano como tal y a las personas en general. Me parece increible y sorprende que de una excursión como tal la conclusion de Martina o que de todo en conjunto le quede el comportamiento y las acciones que están bien o no y lo más importante y gratificante es que por medio de dicha excursion comprende aún más el sentido de responsabilidad y respeto. Gracias por enseñar valores tan importante de una forma divertida y amena!.

2. Tania

Una excursión ideal para ayudar a concienciar a los niños del problema actual y poner nombre a algunos animales marinos afectados. El dato más impactante para Chloe sin duda “1,2,3 otro tiburón muerto”. 🙁 Gracias!!