ENS PREPAREM PEL NADAL

Els alumnes de sisè estem preprant diferents activitats per celebrar el Nadal a l’escola.

D’una banda, com és l’ùltim curs que passarem a Primària,és tradició que els alumnes que marxen representin una obra de teatre. La nostra es títula ” I enguany qui porta els regals”.Estem assajant a l’escola de música i al gimnàs.Ja veureu que bé què ho fem !!

D’altra banda participem en la decoració de l’escola i canterem una nadala al concert del Nadal .

Tenim molta feina abans de que acabi l’any !!

CLICA LA FOTO

 

 

SORTIDA AL PALAU DE LA MÚSICA

El passat dimarts 28 de novembre els alumnes de 5è i 6è vam tenir la sort d’anar al Palau de la Música a veure un espectacle anomenat “Músiques del món”. El grup que el representava va aconseguir conectar molt bé amb el públic. L’espectacle va ser divertit i amè .Amb sons fets amb la veu  (que l’acompanyaven amb música o instrments) van representar  fragments de música característica de diferents part del món. Fins i tot ,al final,el públic va demanar a crits “otra,otra,otra”

CLICA LA FOTO

CREANT CIRCUITS ELÈCTRICS

En aquest primer trimestre els alumnes de 6è aprenen coses sobre la electricitat. I per això practiquen muntant circuits elèctrics molt xulos.

CLICA LA FOTO I ELS VEURÀS .

 

 

BIBLIOTECA VALENTÍ ALMIRALL

El passat 27 d’octubre els alumnes de 6è vam assistir a la biblioteca del poble per realitzar una activitat de jocs de rol on el tema de fons era la guerra.

CLICA LA FOTO I EN VEURÀS MÉS !!

 

 

 

 

ACTIVITAT TEI 4rt-6è NOVEMBRE 2023

El divendres 18 de novembre vam celebrar la primera sessió d’activitats TEI ( Tutoria Entre Iguals) entre els cursos de 4rt i 6è. Vam fer un circuit de 5 estacions amb diferents activitats de manera que els alumnes estaven organitzats per grups i hi participaven amb el company o companya tutoritzat.

Aquí teniu unes quantes fotos.

FOTOS ACTIVITAT TEI 4rt-6è NOVEMBRE 2023

 

VISITA AL MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA

El divendres 6 d’octubre els alumnes de sisè vam fer una visita al Museu d’Història de Catalunya per una activitat anomenada El tresor d’en Serrallonga ambientada en la societat i època de l’Edat Moderna . Abans de fer l’activitat  també vam poder la planta 3 on hi ha col·lecció permanent del segle XVIII al XXI.

CLICA LA FOTO

FIRA DE LES AUTONOMIES

FOTOS

 

Els alumnes de 5è han estat treballant les Cominutats Autònomes i entre ells s’han dividit quina comunitat treballava cada parella  .Per tal de donar a conèixer diferents aspectes com la gastronomia,la cultura i l’oci de cada territori han muntat una fira .Primer un grup feia de visitant i l’altre organitzava la fira. I després alrevès. Fins i tot es podien comprar tikets !!

FOTOS FIRA DE LES AUTONOMIES

VISITA A LA COLÒNIA GÜELL

 

La Colònia Güell

La Colònia Güell és una petita colònia industrial situada al terme municipal de Santa Coloma de Cervelló (Barcelona).La Colònia Güell es va construir l’any 1.890 a iniciativa de l’empresari Eusebi Güell en la seva finca Can Soler de la Torre.Eusebi Güell volia traslladar les indústries tèxtils que tenía al Vapor Vell de Sants lluny dels conflictes obrers que imperan en aquell moment a Barcelona.El conjunt s’estructurava al voltant de la fàbrica dotada de la tecnologia més avançada de l’època. A més de les cases dels obrers, hi trobem equipaments educatius, culturals i religiosos que la van convertir en una “petita ciutat”.A més, Eusebi Güell, mecenes del Modernisme a Barcelona, ​​li va donar una singularitat especial contractant alguns dels millors arquitectes de l’època . El seu amic Antoni Gaudí va encapçalar el projecte encarregant-se de l’església  inacabada però que estableix les bases del que sería la Sagrada Família de Barcelona.

Només es va contruir una part de l’esglèsia, La Cripta, entre 1898 i 1914 (reconeguda Patrimoni Mundial el 2005).

Avui en dia es pot visitar el  museu, la cripta i fer un itinerari senyalitzat on s’explica la història de la colònia i els seus habitants.

Nosaltres,amb l’ajuda d’uns educadors, vam fer les tres coses.Primer vam seguir l’itinerari amb un dossier.Haviem de respondre unes preguntes i col·locar unes enganxines.Després vam visitar el museu i finalment vam entrar a la Cripta.

Us recomanem fer aquesta visita ja que aquest patrimoni cultural és únic i el tenim molt a prop.

Alumnes de 5è

FOTOS COLÒNIA GÜELL

JORNADA D’ATLETISME

Els alumnes de 5è i 6è han participat  a la   XIV Trobada Comarcal d’Atletisme de Primàrial’Estadi Municipal de la Bòbila de Gavà  juntament amb altres escoles del Baix Llobregat.

La jornada ha estat de caràcter lúdic- esportiva per tal de promocionar diferents esports i la pràctica d’activitat física.

 

FOTOS DE LA JORNADA

 

 

CUINEM UN ESTOFAT

 

 

 

FOTOS DE L’ACTIVITAT

Els alumnes de 5è de l’escola Pau Vila estan aprenent a fer receptes i a cuinar.

En aquesta ocasió ens ha ajudat la Verònica ,cuinera de l’escola.

La recepta que ha proposat ha estat un estofat fet amb productes naturals.

Els alumnes han pelat,tallat i ratllat els ingredients. Els han ficat a l’olla segons les instruccions de la VERO.

Al final ha quedat un estofat deliciós!!👏😊