HISTÒRIA DEL NOSTRE CASTELL

L’alumnat de 5è i 6è farem durant aquest primer trimestre un petit viatge en el temps. La nostra biblioteca municipal ens atansarà a l’edat mitjana.

Anar a la biblioteca El Castell és un gran plaer. Sense cap mena de dubte, des de la planta superior les vistes del nostre poble, així com del Massís de Montserrat, són espectaculars. Potser per això resulta fàcil entendre perquè al segle XIV, en aquest turó, es va emplaçar el Castell de Vacarisses.

Ara esdevé un espai públic de difusió cultural i saber, però la seva història ens fa viatjar fins al regnat de Pere III, el Cerimoniós, que content amb els serveis prestats pel seu conseller reial, el jurista Jaume Desfar i Sala, li cedí aquestes terres.

La història de la seva construcció, dels espais i elements arquitectònics que encara conserva són part del llegat que cal  conèixer i descobrir.

Alumnat de CS.