ELS FILÒSOFS A L’EDAT ANTIGA, QUÈ ENS HAN DEIXAT?

L’alumnat de 5è estem endinsats en l’edat antiga, aquella gran època de la història que s’inicia amb l’aparició de l’escriptura, cap al 3000 aC, i que finalitza amb la caiguda de l’imperi romà d’occident, al 476 dC.

Les grans civilitzacions fluvials ens van deixar moltes descobertes i aprenentatges, Mesopotàmia i Egipte. Posteriorment, fenicis, cartaginesos, ibers i celtes, també. Però sense cap mena de dubte, grecs i romans ens van omplir d’avenços en tots els àmbits.

En particular ens detenim en els grecs, en qui eren els filòsofs, qui era Sòcrates i Plató.

A classe hem explicat algunes de les seves aportacions. Ara bé ha estat la Júlia, mare de la Gal·la, qui ens ha fet una magistral explicació sobre Plató i el mite de la Caverna.

Aspectes com democràcia, aprenentatge a l’àgora, cultura, formació, que és real i que no… Han aparegut en la seva intervenció. L’alumnat ha participat activament i ha vist que 2400 anys després aquestes “històries” encara són molt vigents.

Gràcies Júlia!