El treball de la consciència fonològica a Educació Infantil

ELS GRUPS DE PARLA A EDUCACIÓ INFANTIL

Des d’Educació Infantil fem un treball de consciència fonològica a les aules per mitjà de converses a la rotllana, treball de rodolins, escolta de contes, consciència sil·làbica, entre d’altres. Així mateix, també realitzem un treball específic a partir dels quaderns de l’Enriqueta Garriga. Aquest treball de consciència fonològica a l’Educació Infantil ens ajudarà a que els infants puguin tenir èxit en l’aprenentatge de la lectura.

A I3 es fa un treball  de les rimes i els sons i els sorolls (jocs d’escoltar). Aquesta tasca es fa a partir de diferents jocs, com per exemple: onomatopeies dels animals, cantar cançons i cantarelles, escoltar contes, etc.

A I4 es fa un treball de la consciència sil·làbica, de paraules i frases i dels sons inicials i finals. Aquesta tasca es fa a partir de diferents jocs, com per exemple: joc de construcció de frases Nardil i plafons diversos.

A I5 es fa un treball dels fonemes i de lletres i lletrejar. Aquesta tasca es fa a partir de diferents jocs, com per exemple: el dictat mut, la ruleta i el Jordi, entre d’altres.

Els infants gaudeixen molt fent aquestes activitats!