Consell Ciutadà d’Infants de Figueres

consell-infantsEl Consell Ciutadà d’Infants de Figueres es va constituir el 4 de desembre del 2014, i tenia inicialment com a representants de la nostra escola la Júlia Quintana i en Pau Ruíz, ara ja ex-alumnes del centre.

El Consell està format per 42 alumnes de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO de diferents centres educatius de Figueres que fan de representants i receptors de les demandes i propostes dels seus grups. Aquestes són presentades a l’Ajuntament, que dona resposta escrita a totes les qüestions plantejades i compta amb la col·laboració del Consell en el desenvolupament de projectes o assumptes específics durant l’any. En horari escolar, el Consell es reuneix tres cops l’any i es fan dos plens anuals (un per nomenar els consellers i un altre per exposar la feina feta durant el mandat), i cada any es renova el 50% dels membres del Consell.

Els diferents propòsits de la iniciativa són:
– Fomentar que els infants tinguin coneixement de la ciutat i hi participin per tal de sentir-la seva.
– Educar-los en el joc democràtic des de la base (en els valors, l’actitud, incentivar l’esperit crític…).
– Ensenyar-los el funcionament de l’Ajuntament.
– Posar en valor la política com una activitat necessària per a la convivència.
– Crear una ciutat a la seva mida perquè puguin aportar-hi el seu punt de vista.
– Promocionar els seus drets com a infants.

Web del Consell Ciutadà d’Infants

Els actuals consellers de l’escola són la Leire Sánchez i en Bru Font de 6è i en Teo Cereijo de 5è.