La caixa de les emocions

És una activitat que consisteix en rebre missatges per a expressar diferents emocions i sentiments. L’alumne pot expressar emocions negatives (por, tristesa…) o positives (felicitat, alegria…).

Les activitats que hem fet han sigut les següents:

• A casa amb la família van decorar una caixa al seu gust i la van portar a l’escola.
  • Dibuixem. Agafar un paper i fer un dibuix  de l’emoció o estat d’ànim que hem sentit davant una situació i ho posem a la caixa. Quan tothom hagi acabat, d’un en un agafen la seva caixa i ho expliquen aportant les seves experiències per a desenvolupar tant la intel·ligència emocional com l’expressió oral.
  • El regal d’un dibuix. Fer un dibuix lliure i després posar-lo a la caixa del company/a . Per exemple;  un nen fa un dibuix d’un cor  i li posa a la caixa del company/a perquè l’estima.
  • Escriptura de paraules boniques. Entre tots pensar quines paraules són boniques o que ens agradaria que ens diguessin. Després,  agafar un paper, pensar i escriure quina paraula li volem posar a la caixa del nostre company/a. Una alternativa, és fer polseres  de paraules boniques amb daus petits amb lletres. Cadascú haurà de pensar la paraula tot seguit, confegir-la, passar els daus pel fil i posar-la a la caixa del company/a que li vulgui regalar.

S’estableix un moment concret, un cop a la setmana  per a dedicar a l’activitat. La  caixa ha d’estar situada en un lloc visible de l’aula i ser accessible a tots els alumnes. A més a més, vam complementar l’activitat fent un racó de les emocions.

Aquesta activitat l’hem presentat al concurs del desè aniversari de la fundació SHE del Programa Si!