Funcionament

ORGANITZACIÓ I CLASSIFICACIÓ DEL FONS DOCUMENTAL:

Seguint les directrius del Programa Puntedu del Departament d’Ensenyament i l’assessorament del SE-CRP de la Ribera d’Ebre, el fons documental està organitzat segons aquest ordre:

• LLIBRES DE CONEIXEMENTS, per numeració temàtica de la CDU (Classificació Decimal Universal) adaptada a la biblioteca escolar.
    • Am el racó riberenc i de temàtica ebrenca.
  • LLIBRES DE FICCIÓ-IMAGINACIÓ, segons nivell lector a primària (I1, I2 i I3) amb gomets de colors. A banda els d’educació infantil, els còmics, els àlbums il·lustrats, els contes riberencs  i les novetats de literatura infantil i juvenil. En altres estanteries tenim els llibres de poesia, teatre, així com les novel·les per a més grans.
  • EXPOSITOR DE REVISTES.
  • Fons audiovisual.
  • Dos Ordinadors fixes.

SERVEIS DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR:

– Préstec a totes les aules i alumnes.

– Horari de consulta i lectura per a tots els cicles.

– Catàleg Epergam en línia per a la consulta i cerca dels llibres de la biblioteca.

– Butlletí de Biblioteca amb recomanacions per a les famílies.

– Espai a la web del centre destinat a la Biblioteca Escolar amb propostes i recomanacions per a la comunitat educativa. Així com amb el recull d’activitats lectores i exposicions realitzades amb els alumnes: http://agora.xtec.cat/ceipmiravet/lescola/biblioteca/

I l’enllaç a l’entorn de consulta del nostre catàleg Epergam.

– Exposicions de novetats i exposicions temàtiques amb presentacions de llibres.

– Cartellera informativa a l’entrada i a la sala de mestres.

– Assessorament de lectures per alumnes, professorat i famílies.

– Pautes de formació d’usuaris de biblioteques.

– Guia de la biblioteca-tríptic informatiu.

– Ordinadors per a la consulta.

– Dia de portes obertes a les famílies.

CATÀLEG EPERGAM:

Entorn de consulta del catàleg Epergam de l’escola de Miravet:

epergam

Entorn públic per a consultes, recomanacions i compartir comentaris.

Per a catalogar i gestionar l’Epergam internament:

Entorn de biblioteca per a les persones responsables de catalogar i gestionar el préstec, amb codis privats, d’ús intern del centre.

COORDINACIONS:

• BIBLIOTECA D’AULA: La biblioteca escolar es nodreix de les aportacions de tots els cicles i a la vegada dinamitza activitats per a totes les aules.
  • COMISSIÓ DE BIBLIOTECA ESCOLAR: La comissió de biblioteca es reuneix periòdicament al llarg del curs per a programar i recollir activitats. A la comissió de biblioteca, a més de la persona responsable de la biblioteca, hi ha un representant de l’equip directiu, dels cicles i el coordinador TAC.

• BIBLIOTECA DE ZER: Amb la biblioteca de l’escola Antoni Nat de Benissanet, compartim i coordinem activitats lectores, visita d’autors i propostes de lectura per a tots els cicles a nivell de ZER.
  • BIBLIOTECA PÚBLICA COMARCAL DE Móra d’Ebre: Amb la Biblioteca Pública estem en coordinació i fem difusió d’activitats.
  • SEMINARI DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS DE LA RIBERA D’EBRE: Participació al seminari de biblioteques des de l’any 2012.
  • XARXA BIBLIOTEQUES ESCOLARS DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA: Des del Programa Puntedu i el SE-CRP rebem les directrius i el suport a la biblioteca escolar.

ACTIVITATS DESTACADES:

• APADRINAMENT LECTOR: Des del curs 2013-14 realitzem aquesta activitat intercicles, a partir de la proposta del Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera.
  • CABÀS VIATGER: Per a recomanar llibres nostres que viatgen en un cabàs i rebre llibres recomanats d’altres escoles de la comarca en un bibliocabàs, sota la coordinació del Seminari de Biblioteques, per a tots els cicles.
  • CELEBREM DIADES i TRADICIONS: Dia de la Biblioteca (a l’octubre), Nadal, Dia de la Pau (al gener), Dia de la Poesia (al març), St. Jordi (a l’abril), … Amb exposicions de llibres a la biblioteca i lectures compartides a nivell de tota l’escola, segons s’acordi en claustre.
  • BIBLIOPATI: Un dia a la setmana s’obri la biblioteca durant el pati per als alumnes de primària.
  • VISITA AUTOR: Dins la literatura infantil es dona a conèixer l’obra d’una autor-escriptor i es fan les lectures segons nivell, amb la proposta de visita i col·loqui directe amb l’autor/a.
  • EXPOSICIONS TEMÀTIQUES I PRESENTACIONS DE LLIBRES amb diversitat de lectures.