SOM ESCOLA GEP

El Departament d’Ensenyament ha iniciat el programa d’innovació pedagògica Generació Plurilingüe (GEP),i la nostra escola ha estat seleccionada per a formar-hi part.

La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengua estrangera de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica. L’objectiu final és reforçar i ampliar l’ús de l’anglès més enllà de la matèria de la llengua estrangera i estendre el concepte i la metodologia de treball cooperatiu.

Les accions del programa GEP s’orienten, d’una banda, a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a la llengua estrangera curricular i, d’una altra, a acompanyar el centre educatiu en el procés de desplegament i consolidació d’un projecte lingüístic plurilingüe propi.

La durada del programa és de tres cursos escolars. Durant aquest temps, docents dels centres participants amb una acreditació suficient de coneixements de llengua estrangera reben formació sobre enfocaments AICLE (aprenentatge integrat de contingut i llengua estrangera en anglès). En el nostre cas es tracta de les mestres Marta Hernández i Lourdes Font, que estan portant  a terme l’aplicació dels seus corresponents projectes de Science amb l’alumnat.

El grup impulsor per al plurilingüisme està format també per altres mestres com ara, Cristina de la LLana, Cristina Sanz, Elena García i Núria Balada, que tot i que no participen de la formació, també implementen la metodologia AICLE  a les àrees de Science i Arts a primària, i Phsyco a educació infantil.

En algun  dels tres cursos que dura el programa d’innovació, l’escola comptarà probablement amb un auxiliar de conversa, que recolzarà i complementarà aquesta innovació educativa.