CASTANYADA 2017 – FEM PANELLETS

Els panellets són uns pastissos petits, generalment rodons, fets amb una massa de sucre, rovell d’ou i ametlla –de vegades, en receptes casolanes, també porten patata o moniato. Es complementen amb més elements, com ara pinyons, ametlla esbocinada, coco, xocolata, etc. Hi ha tantes maneres de fer panellets com cases que en fan, però aquells més típics són els d’ametlla i els de pinyons.
A Catalunya els panellets són la menja típica de Tots Sants, juntament amb les castanyes i els moniatos. No se n’ha arribat a aclarir l’origen exacte, però sembla que són hereus d’antics cultes funeraris que consistien a portar panets petits com a ofrena a l’església o a les tombes dels difunts en aquesta festivitat. A més, el fet que siguin aliments de llarga durada els lliga amb el concepte d’eternitat i remembrança dels morts. Aquests productes, a més de Catalunya, també són les postres típiques a Eivissa, el País Valencià i uns altres llocs relacionats.
Els panellets són un producte registrat com a especialitat tradicional garantida (ETG) per la Unió Europea.
Ens encanta la barreja!!! Així que els petits i els grans de l’escola ens hem barrejat i ens hem arremangat per empastifar-nos i fer boletes amb la mescla de patata, sucre, ametlla i pinyons dels panellets!!!
Moltes gràcies a les mares, pares i familiars per coure’ns els panellets a casa i tornar-los a l’escola, per la nostra festa de la tarda. Han quedat boníssims i ha sigut fantàstic cuinar plegats!!!
Aquí teniu el recull de fotografies de la seva elaboració.