5è passegem per Barcino

L’alumnat de 5è hem anat a conèixer en directe tot allò que hem estat investigant a l’aula, la Barcelona romana: Barcino.

Per grups cooperatius hem estat fent-nos experts en uns temes concrets de l’època, cada grup amb temes diferents: des de les muralles, torres de defensa i les portes d’entrada fins als aqüeductes i les termes, des del fòrum als temples romans i les domus, des de la via sepulcral al Mons Tàber i a la llengua i vocabulari que feien servir. També hem investigat curiositats i costums de l’època com què menjaven, les classes socials, el comerç, les celebracions, les innovacions que van aportar, la mitologia, el paper de la dona romana, com es desplaçaven, les tècniques de defensa i d’atac, per què van venir i qui vivia abans dels romans a casa nostra, quan temps hi van estar i, en definitiva, com era la Barcelona romana.

Avui hem tingut l’oportunitat de comprovar tot el que cada grup havia investigat i tenia la responsabilitat d’explicar-ho a la resta d’alumnes.

(cliqueu la imatge per veure més fotografies)