Trets d’identitat

TRETS D’IDENTITAT:

Som una escola pública catalana que ens definim com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat.

Els trets d’identitat diferencials del nostre centre  són:

  • Treball dels ensenyaments artístics.
  • Utilització de les noves tecnologies.
  • Tractament globalitzat i funcional dels aprenentatges.
  • Centre d’agrupament d’alumnes amb dèficit auditiu, modalitat oral.
  • Èmfasi en la formació humana i social.
  • Participació en diferents projectes d’innovació educativa.

PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU:

La línia metodològica del centre promou el desenvolupament integral de l’alumne.

Fa èmfasi en la formació humana i social tot treballant els valors com el respecte, la solidaritat, la responsabilitat i la sostenibilitat, fomentant un bon clima de convivència.

Parteix dels coneixements previs dels alumnes, motivant-los i fent activitats vivencials mitjançant l’observació i l’experimentació per aconseguir un aprenentatge significatiu.

Valora l’esforç dels alumnes ajustant-lo als diferents ritmes i diferències individuals.

Fa un treball globalitzat entre les àrees incidint amb l’entorn natural i social i els ensenyaments artístics (plàstica, música, dansa i teatre).

OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:

  • Desenvolupar les capacitats personals i habilitats socials per aprendre a conviure en societat..
  • Adquirir i desenvolupar les competències comunicatives, matemàtiques, artístiques i digitals.
  • Desenvolupar la capacitat d’aprendre a aprendre i promoure la cultura de l’esforç.
  • Potenciar i afavorir el desenvolupament i l’expressió del sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat.
  • Prendre consciència de la importància del medi ambient i de la necessitat de preservar-lo, afavorint conductes sostenibles.
  • Fomentar el coneixement de les tradicions, els costums i la cultura de l’entorn.
  • Promoure la participació dels alumnes en la gestió i organització del centre.
  • Organitzar els recursos que permetin l’atenció a la diversitat de l’alumnat.

CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA:

L’Escola Casas és un centre d’una sola línia dividit en dues etapes: educació infantil i primària. El claustre està format per mestres tutors, de suport i especialistes que intervenen en les dues etapes. Compta amb la implicació d’un equip de mestres estable per tirar endavant els diferents projectes.

El centre treballa des de la reflexió que ens aporten els diferents moviments de renovació pedagógica. Actualment, participa en un procés de debat per adaptar-nos als canvis culturals i socials del segle XXI.

S’afavoreix el treball interactiu i col·laboratiu en les diferents activitats d’ensenyament i aprenentatge afavorint desdoblaments i agrupacions flexibles en les dues etapes.

Es parteix del coneixement i l’atenció personalitzada dels alumnes per valorar la seva evolució.

A l’etapa d’Educació Infantil s’organitzen activitats pedagògiques per treballar les capacitats i a Primària, les competències bàsiques .

PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:

Activitats d’ensenyament i aprenentatges destacades:
  • El treball per racons a educació infantil.
  • Els tallers de llengua.
  • Els tallers de teatre.
  • Participació en la xarxa “Escoles sostenibles”.
  • Projecte pati.
  • Sortides pedagògiques i colònies escolars.
  • Jornada esportiva: les olimpíades.
  • Setmana de la solidaritat.
  • Projecte de convivència.
  • Participació en les “Xarxes pel canvi”.

ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ:

L’escola promou la participació de tots els col·lectius que en formen part (alumnes, pares, mestres i personal no docent), en l’organització i gestió de la mateixa, a través dels diferents canals establerts: Consell escolar, Comissions de treball, AFA, Claustre de mestres, etc.

L’AFA participa, col·labora i dóna suport a les diferents activitats que es deriven del Projecte Educatiu d’Escola  mitjançant diferents activitats com: les olimpíades, els dilluns en família, les xerrades promogudes per l’AFA i l’escola, les festes d’escola, etc.

La participació dels alumnes s’afavoreix mitjançant els càrrecs de responsabilitat, les assemblees de classe, els delegats de nivell de curs, formant part d’algunes de les comissions de treball juntament amb els mestres.