SETMANA BIO: PLANTEM LA COL PAPERINA I EL BRÒQUIL DE SANTA TERESA AMB ELS AVIS ALS HORTS MUNICIPALS

Dimecres 19 d’octubre dins els actes de la Setmana Bio que organitza la Generalitat a través del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, hem portat el planter que fa un mes vam fer amb l’avi Antoni. El vam portar, igual que el curs passat com a escola pilot, als horts municipals: Josep Pidelaserra, dels avis i àvies jubilats. Aquest curs hem sigut onze centres, deu de la Ciutat de Cornellà i un de Sant Joan Despí. I per això, en Claudio Carmona, tinent alcalde de Medi Ambient de l’Ajuntament, conjuntament amb els tècnics del seu departament ens va presidir l’acte al Castell de Cornellà. També hi era la regidoria de Salut i la d’Educació. En aquest acte oficial l’Anna Raventós, mestra de l’Escola i directora del projecte, el va explicar a diferents personalitats.

En l’acte hi va haver una rebuda d’autoritats que s’han interessat per conèixer el projecte que la nostra escola va iniciar el curs passat. Així, ha vingut a més del Departament d’Acció Climàtica:  la Diputació de Barcelona, la Gerència del Parc Agrari del Baix Llobregat, Ita (Hospitals de Transtorns Alimentaris de Catalunya), el Sergi de Meià com a President de la Fundació Catalana de la cuina, representants del projecte al Bages, i altres escoles que també s’han adherit al projecte del Garraf, Baix Penedès, Bages, Alt Penedès i Barcelona.

Teníem un convidat molt especial: l’Eduardo Aguinaco, Diputat Foral d’Agricultura del Parlament Vasc ja que el projecte va ser escollit al CENEAM (Madrid) quan l’Anna Raventós va anar a explicar el projecte que dirigeix des del Slow Food Garraf-Penedès, per ser compartit amb el País Vasc i ens va venir a visitar per donar el tret d’inici per treballar amb les escoles de Vitòria i Bilbao. L’acompanyava el President del Slow Food d’Araba que ens venia a explicar la “Ciutat Educadora” que estan desenvolupant a Vitòria amb la qual el Slow Food Garrad- Penedès compartirà el Projecte Pedagògic.

Vam fer una mostra del Projecte: “Escola amb Projecte Psicoeducatiu Km0- Slow Food Education Network” a petició del Departament d’Acció Climàtica. Ens van demanar que plantéssim, a més de la col paperina, el bròquil de Santa Teresa. Ambdues hortalisses són de la mateixa família de les bràsiques. Aquest planter ha estat cedit per l’Albert Bou. Al mateix temps, hi va haver una mostra gastronòmica amb una recepta coordinada pel JM Parrado: “Pita Paperina” i el pa de pita fet en especial per aquest dia pel Forn Massana que forma part del projecte.