BENVINGUTS A LA PÀGINA WEB DE L’ESCOLA MEDITERRÀNIA!

Sharing to learn

Ja hem començat aquest curs el projecte d’anglès “Sharing to learn”. Us volem informar que aquest any les Language Assistants de 1r són l’Ariadna i la Laura. I les de 2n són l’Ouarda i la Paula.

Us deixem unes fotos per tal que les coneixeu i les veieu interactuant en anglès amb els nostres alumnes.

Enigmes mes d’octubre

Aquest curs continuem amb la resolució d’enigmes. Us convidem a ajudar els vostres fills/es a buscar la solució correcta. A Educació Infantil (P3, P4 i P5) cada curs té el seu enigma, els altres cursos va en funció del cicle. Us recordem que 1r i 2n són el Cicle Inicial, 3r i 4t són el Cicle Mitjà i 5è i 6è són el Cicle Superior.

Com ja sabeu, els enigmes els pengem a la web a inici de mes i la solució la posarem l’últim dimecres del mes.

Som-hi! Endavant amb els enigmes!

Feu clic a la imatge per accedir-hi.

L’ESCOLA MEDITERRÀNIA ENS SUMEM A LA VAGA MUNDIAL PER L’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

MANIFEST VAGA EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

Mama, papa, àvia, avi, tieta, tiet… què vol dir canvi climàtic? què és l’escalfament global? I l’efecte hivernacle? què és la biodiversitat? I el desenvolupament sostenible? Aquestes són moltes de les preguntes que, segur, molts de vosaltres us heu fet alguna vegada, i davant d’aquestes qüestions, què podem fer nosaltres?

Avui ens hem reunit totes i tots aquí amb un mateix propòsit: canviar el futur de casa nostra, el futur del nostre planeta.

L’emergència climàtica és evident, comptem amb  només 11 anys per a reduir un 50% les emissions de gasos producte de l’efecte hivernacle. Tenim davant nostre un repte al qual mai ens hem enfrontat. El nostre planeta té molts problemes ambientals, està patint! Està molt trist!

La Terra ens dona boscos, aigües cristal·lines, aire pur, plantes i animals… però… què li oferim nosaltres? Deforestació de boscos, contaminació de mars, oceans i rius, extinció d’espècies, tot això i més, sorgeix de la falta de conscienciació, falta d’informació i, sobretot d’interès. Com pot guanyar la Terra amb la gran majoria dels seus habitants en contra?

Davant de tot això, l’escola Mediterrània ja hem triat el nostre camí, no ens volem quedar quiets, volem poder donar resposta a totes aquestes preguntes, volem aconseguir treballar junts, en equip i amb solidaritat, per aconseguir fer petits passos cap al respecte i la cura del nostre planeta.

Per aquest motiu, hem creat la comissió XESCO on participarem mestres i alumnes, i des de la que demanem ajut:

– A nosaltres, mestres, que som qui podem aconseguir  trobar la resposta a moltes d’aquestes preguntes i fomentar els valors de respecte i solidaritat.

– A vosaltres famílies, que ens podeu ajudar a continuar amb l’ensenyament dels valors per la defensa del medi ambient.

– I sobretot, a tots vosaltres, futurs ciutadans d’aquest Planeta Terra que intentem millorar. Sou el futur! sou els superherois i superheroïnes que poden aconseguir salvar casa nostra!

Avui, divendres 27 de setembre, comença l’aventura d’endinsar-nos en un nou projecte d’escola, amb un seguit d’activitats durant tot el curs actual i els propers.

Acabarem dient que no necessitem esperança, necessitem acció! Perquè només així podrem tenir esperança!

Hem començat un camí que no aturarem! donant suport a la vaga mundial d’avui per l’emergència climàtica!

Superherois i superheroïnes de l’escola Mediterrània, cuidem la nostra Terra i la Terra ens cuidarà a nosaltres!

 

Si voleu veure el vídeo del manifest i algunes fotos de l’acte feu clic aquí.

Projecte escola verda: Cuidem l’hort de l’escola

Aquest curs 2018-2019 , seguint el Projecte d’escola verda, els infants de l’aula SIEI i d’Educació Infantil ens hem ocupat de crear espais verds i sostenibles en diferents racons de l’escola. Hem reprès l’activitat de l’hort que ja vam iniciar anys enrrere i que hem volgut recuperar amb l’objectiu de oferir l’oportunitat d’aprendre i tenir cura d’altres éssers vius.

Els alumnes de P4 i P5 s’han encarregat de plantar les verdures i hortalisses d’hivern i primavera. Els alumnes de l’aula Youtubers s’han encarregat de cuidar-lo durant tot l’any i veure com han evolucionat. Els resultats han estat extraordinaris!

Els infants de P3, s’han encarregat de guarnir la biblioteca

i el pati d’infantil, de flors i plantes. Ens han quedat dos espais preciosos!

Us deixem un recull d’aquesta experiència tan enriquidora.

https://photos.app.goo.gl/EyAsiuXxpM8Pwf8eA

ELS PROJECTES DE P4 A

PROJECTE ELS CONILLS!

Aprofitant que la nostra classe no tenia nom vam fer una pluja d’idees per triar-ne un. Vam fer votacions i vam decidir anomenar-nos la classe dels CONILLS. Sabíem coses, però hem après moltes més. Com són, com neixen, com viuen, què mengen, …

Primer de tot hem hagut de pensar, formular les nostres hipòtesis, investigar…  Moltes vegades les famílies han col·laborat i ens han ajudat molt per arribar a l’objectiu què ens havíem proposat. Moltes gràcies per la vostra col·laboració!

Hem fet moltes activitats per conèixer la vida dels conills: hem pintat, modelat, hem escrit, hem vist vídeos, hem cantat, hem jugat…

La Xocolata i la Pastanaga són uns conills que es van presentar a l’escola per acompanyar-nos durant el curs i ajudar-nos a saber coses dels conills. Han estat unes mascotes molt bones que han estat amb els vostres fills i filles i vosaltres també les heu pogut gaudir.

Us volem ensenyar un recull d’algunes de les activitats. Esperem que us ho passeu igual de bé que ens ho hem passat nosaltres aprenent!

PROJECTE LA XOCOLATA!

Quan vam acabar el projecte dels  Conills, els nens i nenes estaven molt engrescats amb la metodologia dels projectes. Tenien moltes ganes de començar un altre projecte així que vam començar a fer una altre pluja d’idees i la més votada va ser la XOCOLATA. Ha estat un projecte molt dolç :)!

Aquest ha estat un projecte molt interessant, hem hagut d’investigar molt! Primer de tot hem hagut d’estudiar una mica d’història per saber qui va inventar la xocolata quins ingredients li posaven, qui va portar la xocolata a Espanya, com s’elabora la xocolata, a on s’elabora, com ens podem trobar la xocolata: sòlid, líquid, pols; que hi ha xocolata dolça i amarga, com es fa la xocolata de colors, què passa si mengem molta xocolata o si mengem poca xocolata, a quins menjars li podem posar xocolata…

Hem fet moltes activitats: Hem investigat, pensat, escrit, hem cuinat, tastat, olorat, experimentat, pintat, cantat, ballat. Hem vist vídeos per informar-nos i per gaudir.

Us deixem un recull d’algunes activitats i per suposat us volem donar les gràcies per la vostra col·laboració!

ELS PROJECTES DE P4 B

DINOSAURES

Aquest curs hem començat a treballar per projectes . Els nens i nenes de P4 B n’hem fet dos . El primer projecte ens donava  nom a la nostra classe i després de pensar i pensar durant uns dies el més votat va ser : ELS DINOSAURES.

En aquestes fotos us volem ensenyar quantes coses hem fet per a aprendre tot sobre aquests rèptils que van existir fa moooooolt de temps .

QUÈ HEM FET?: Portar molta informació, moltes converses en grup, dibuixar, pintar, buscar fòssils, fer ous de dinosaures, comparar els dinosaures amb altres animals i amb les persones, aprendre com era la seva pell, què menjaven, on vivien, com caminaven, hem vist molts documentals i pel·lícules de dinosaures . Hem aprés la cançó dels dinosaures, hem  fet jocs al gimnàs, a l’ordinador ,al pati…

I també hem buscat les diferents teories de com  van desaparèixer  del planeta, la que més ens ha agradat és la del meteorit.

I tot això ho hem fet gràcies a l’ajuda de totes les nostres famílies i les nostres mascotes : LA CATI I EL MARC.

 

LES CASES

El segon projecte el vam començar al febrer.

També el van escollir els alumnes de la classe dels dinosaures . Hi havia molts temes que ens agradava però al final el més votat va ser : LES CASES.

Com tots els projectes vam començar portant molta informació de casa, que després vam contrastar a través de la conversa.

HEM APRÈS: La diferència entre casa i edifici, diferencia entre pobles i ciutats, qui fa les cases, com es fan, qui material es fa servir, que no totes son iguals…

HEM FET: Veure  molts documentals, pel·lícules, contes. Hem construït les nostres pròpies cases amb material de reciclatge, amb material del gimnàs, amb peces de construccions. Hem dibuixat moltes cases, hem fet d’arquitectes, hem sortit a visitar una obra i hem vist una maqueta, hem après a reconèixer els diferents espais d’un pis en un plànol, hem fet una visita per l’escola per reconèixer els diferents materials que han fet servir. Ens ha vingut a visitar un arquitecte i li hem fet moltes preguntes.

VOLEM DONAR LES GRÀCIES al pare de la Kamila i a l’avi de l’Eric Adrià que ens han enviat uns vídeos i unes fotos per ensenyar-nos el seu ofici de paleta.

VOLEM DONAR LES GRÀCIES al David, un pare de l’escola que ens va dedicar un temps per poder estar amb nosaltres i explicar la seva feina d’arquitecte.

 

El curs que ve  més i millor!

Deures d’estiu 6è

Els nostres alumnes de 6è que passaran a l’institut Esteve Terradas o Francesc Macià es poden descarregar els dossiers dels deures d’estiu de l’apartat “documents”. Igualment, si feu clic aquí podeu accedir directament.

Bon estiu a tots/es!

Graduació 6è curs 2018-2019

Avui hem realitzat l’acte d’acomiadament dels nostres alumnes de 6è, els quals marxen de la nostra escola per començar una nova etapa a les seves vides. Han estat acompanyats dels seus fillols i filloles, els seus familiars, els seus/seves mestres i tots els alumnes de l’escola.

No és un adéu per sempre, sinó un fins aviat. MOLTA SORT a tots/es i, com vosaltres dieu, MAI DEIXEU DE SOMIAR!

Feu clic aquí per veure les fotografies i els vídeos de l’acte.

ELS ROBOTS “FANTÀSTICS” ARRIBEN A EDUCACIÓ INFANTIL

Els alumnes de cicle superior van acabar de fer el muntatge dels robots “Fantàstics”. Els van programar amb MicroBlocks per a què es moguessin. Després els nens i nenes de cicle mitjà els van customitzar fent-los unes disfresses d’elefants, de marietes, de conills, de dinosaures, de dofins i de pingüins. Vaja!! Si són els noms de les classes d’Infantil!!

Durant aquesta setmana els alumnes de 6è s’han convertit en Mestres per explicar als nens i nenes d’Infantil com podien jugar amb els robots

Ha estat un procés d’aprenentatge molt motivador on hem pogut gaudir del treball col·laboratiu, l’experimentació, la resolució de problemes…

A partir d’ara Infantil ja disposa dels robots “Fantàstics” per jugar i aprendre a través del pensament computacional!

Cliqueu a la imatge per veure que bè ens ho hem passat!

 

Concurs de gegants de Cornellà

El nostre alumne Rubén Cañas de 4t curs ha guanyat el 2n premi del Concurs de dibuix dels Gegants de Cornellà.

L’acte d’entrega de premis va tenir lloc ahir dissabte 15 de juny a la plaça de la Sardana de Cornellà dins dels actes de la XXIV trobada gegantera de Cornellà de Llobregat.

MOLTES FELICITATS RUBÉN!

Inauguració Biblioteca

Avui ha sigut un dia important per la nostra escola: HEM INAUGURAT LA NOVA BIBLIOTECA! Ha estat un projecte de tres anys, en els quals s’ha hagut de treballar de valent per ara poder recollir els fruits. Gràcies Juani per haver dirigit aquest projecte i haver-te involucrat tant, gràcies a tot el claustre de professors que han col·laborat moltíssim i gràcies a l’AMPA de l’escola que ha subvencionat gran part del material necessari. Volem agrair també als auxiliars de biblioteca que han passat per la nostra escola i a les persones de l’Ajuntament i del CRP que ens han ajudat desinteressadament. Sense tots vosaltres no hagués estat possible.

L’acte d’avui ha sigut molt especial per nosaltres. Gràcies al senyor alcalde Antoni Balmón, a la regidora Montse Pérez i a la tècnica Sonia Broto de l’Ajuntament, als mestres i a totes les famílies i alumnes que han assistit.

I ara sí… que comenci a funcionar la nostra NOVA BIBLIOTECA!

Feu clic aquí per veure les fotos i els vídeos.

ELS NENS I NENES DE P4 ANEM AL NOSTRE HORT

A començament de la primavera una persona de l’Ajuntament ens va visitar a l’escola i la Maite ens la va presentar. Resulta que ens portava de regal moltes plantes i llavors. Vam anar a l’hort a plantar enciams, tomàqueres, pebroteres…

Avui hem visitat l’hort per veure com estaven les nostres plantes i, Ooooh! Com ha canviat l’hort! Les nostres plantes han crescut.

Hem collit una enciam i hem vist els nostres tomàquets.

Hem decidit fer una amanida i, Mmmmm! què bona!