Associació esportiva ACTIVA’T

Aquest matí l’alumnat de 6è juntament amb els companys de l’aula SIEI han participat d’un taller d’esport adaptat a càrrec de l’Associació Esportiva ACTIVA’T.

Aquesta activitat organitzada per l’Agrupació Esportiva d’associacions d’esport escolar de Catalunya és un programa d’educació que té com finalitat crear, a les escoles, consciència i comprensió envers les persones amb discapacitat. Com a escola inclusiva que som apreciem molt els valors que es desprenen d’aquestes iniciatives.

L’activitat ha consistit en una part teòrica on el Jordi ens ha explicat què són els esports adaptats i quina tipologia i característiques els defineixen. En la xerrada hem pogut compartir amb ell les nostres inquietuds i ha donat resposta a totes les nostres preguntes.  La segona part, a càrrec del Francesc i el Xavier consistia en una pràctica d’activitats amb cadira de rodes i boccia, per tal d’experimentar de primera mà les sensacions de practicar esport amb altres capacitats.

Anteriorment en la “Jornada de la Diversitat” del 3 de desembre organitzada a l’escola ja vam poder fer pràctica d’activitat amb cadira de rodes, en canvi, aquesta ha sigut la primera vegada que descobríem la boccia. Es tracta doncs d’un esport de precisió i estratègia originari d’Itàlia. Consisteix en llançar boles de cuir amb l’objectiu d’acostar-se el més possible a una pilota blanca anomenada “boccino”. És un esport semblant a la petanca, adaptat a les persones amb diversitat funcional.

Clicant als enllaços podeu accedir a la galeria d’imatges de la jornada.