Projecte lingüístic

D’acord amb el Projecte Educatiu i tenint en compte el marc legal:

Som una escola:

• Catalana en el marc de la normativa vigent, LEC i Llei de Política Lingüística.
  • Plurilingüe atenent les diverses llengües de l’entorn i les famílies, així com la realitat social i cultural de la societat global actual.
  • Intercultural, oberta i respectuosa amb la diversitat lingüística i cultural.

Els objectius lingüístics són els recollits en el marc curricular vigent, el Decret 181/08  del segons cicle de l’etapa d’educació infantil i el decret 119/2015 de primària. Objectius orientats a la consecució del desenvolupament d’habilitats lingüístiques i plurilingües des de totes les àrees i àmbits curriculars.

La concreció operativa i actuacions s’orienten a treballar:

Llengua Catalana
  • Llengua vehicular i d’ensenyament en tots els cursos d’infantil i primària.
  • Llengua de comunicació interna i externa entre tots els membres de la comunitat escolar i educativa.
  • Llengua d’aprenentatge a tots els cursos de primària, d’acord amb el decret 119/2015.
Llengua Castellana
  • Llengua d’aprenentatge a tots els cursos de Primària d’acord amb el Decret 119/2015.
  • S’inicia l’aprenentatge treballant la comprensió i expressió oral a 1r curs, progressant a partir del 2n curs en la comprensió i expressió escrita i incrementant-se les hores segons els cursos.
Llengua estrangera I: Anglès
  • Llengua d’aprenentatge a partir de P.4 a nivell oral. La introducció de l’anglès en aquestes edats és perquè permet crear un context lingüístic nou per a tots els infants. Ja que no és llengua vehicular ni familiar de cap dels alumnes.
  • S’introdueix l’expressió i comprensió escrita a partir de 2n curs de primària. Augmentant el nombre d’hores de manera progressiva segons el curs.
Llengua estrangera II: Francès
  • Llengua d’aprenentatge introduïda al C. Superior de Primària tal i com estableix i permet el Decret 119/2015. A 5è curs es treballa únicament expressió i comprensió oral.
  • A 6è curs es treballa introduint l’expressió i comprensió  escrita.
  • La justificació d’incloure la segona llengua estrangera a nivell curricular és que és llengua oficial de països de procedència de molts dels alumnes de l’escola.
Llengües familiars
  • Les diverses llengües familiars i maternes es treballen des del punt de vista  intercultural: per conèixer llengües, característiques, elements comuns,… des del respecte i perspectiva oberta a la diversitat lingüística i aprofitant contextos quotidians per fer-les visibles.

Projecte lingüístic