Com arriba el menjar que mengem a l’escola

La setmana passada la Kuka ens va encarregar una missió: entre tots, havíem d’esbrinar d’on ve el menjar que mengem a l’escola.

Els passos que vam seguir van ser:

-Vam mirar si els aliments que consumim porten algun tipus d’informació  (etiquetes o capses), i la vam recollir.

-Vam observar si a l’enganxina o etiqueta hi posava una frase o marca que ens donés pistes i ens les vam repartir per buscar  per interenet on es plantaven les fruites i verdures que mengem.

-Ens vam sorprendre en descobrir que la majoria de “marques” eren, en realitat, noms de proveïdors, i que els proveïdors eren els que repartien les fruites i verdures amb camions frigorífics dels camps on es cultiven  a diferents zones per vendre-ho.

De vegades, entrant a la pàgina web descobríem on conreaven les fruites i verdures, però no sempre era tan fàcil. Vam haver de crear un compte de correu per escriure a alguns proveïdors i saber on es conreaven alguns dels productes que repartien.

-Quan vam tenir la procedència dels diferents aliments vam comprovar que tots els productes que havíem investigat eren cultivats a Espanya.

-Finalment, vam baixar al mapa que havíem fet entre tots a enganxar uns fils que indicaven el recorregut de cada aliment des del camp de conreu fins al menjador de la nostra escola.

dscn1227

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *