Salut

BLOC SALUT ESCOLAR

Pla de consum de fruites i hostalisses a les escoles ( 5è any)

Objectius:

• Oferir fruita i/o hortalisses gratuïtes a tots/es els/les alumnes de l’escola.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Promogut per la Unió Europea i el departament d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

• A l’escola tenim establert que el dijous serà el dia de la fruita per tant tots els/les nens/es hauran de portar només fruita/hortalissa per esmorzar.

Llet a les escoles

Objectius:

• Oferir llet gratuïta a tot l’alumnat dins del centre escolar.

Donar a conèixer el paper de la llet com a aliment important (o de consum diari) dins d’una alimentació variada i saludable, i de les seves propietats nutricionals.

Esmorzars sans

Cal que seguiu les següents indicacions:

• És important que els nens i nenes hagin esmorzat a casa.
  • L’alumnat ha de portar un entrepà o fruita per menjar a l’hora de l’esbarjo. No podran menjar pastes envasades o pastisseria industrial, així com sucs i batuts.
  • Ús d’embolcall sostenible: es proposa carmanyola o embolcall sostenible evitant l’ús de paper alumini o de bosses de plàstic.

Administració de vacunes

Actuacions previstes des d’Agència de Salut Pública:

• Alumnes de 1r curs de primària:

Revisió de la higiene buco-dental amb la realització d’un informe per les famílies.

• Alumnat de sisè curs de primària

Vacunació escolar  a càrrec de l’equip pediàtric CAPI Barcelona Esquerra.

Cal portar el carnet de vacunacions a l’escola.

• Vacunes d’hepatitis A : dues dosis
  • Vacuna antimeningocòccica (MCC): una dosi
  • Vacuna de la varicel·la: una dosis
  • Vacuna del papil·loma humà (VPH): dues dosis/noies

Administració de medicaments a l’escola

Recordeu que no heu de portar el nen/a a l’escola si està malalt. Cal avisar a l’escola.

Si és imprescindible donar un medicament en horari lectiu, cal que tingueu en compte la norma següent:

1.- Portar la recepta del metge on consti el nom de l’alumne/a, la dosi i el nom del medicament que ha de prendre.

2.– Portar un escrit signat pel pare, mare o tutor legal on s’autoritzi al personal del centre docent a que administri al fill o filla la medicació prescrita.

• POLLS I LLÉMENES

Recordeu que NO PODEU portar el nen/a  a l’escola si té polls o llémenes. Cal que seguiu el procediment de neteja adequat i portar al vostre fill/a quan estigui net per evitar contagiar als companys/es.