Entrevista amb en Dídac Costa

El passat 26 de març els grups de 4t, 5è i 6è (G4 – G2 – G1) vam poder gaudir d’una xerrada en directe amb el navegant espanyol que va participar a la Vendée Globe (la volta al món en veler i en solitari) Dídac Costa.

Ens vam connectar amb la Federació de Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB) via Zoom amb altres escoles i vam poder felicitar en persona al Dídac i preguntar-li  moltes curiositats que teníem sobre la seva regata, la seva vida, la seva feina de bomber i els seus plans de futur.

En Dídac va estar una mica nerviós a l’entrevista i es va mostrar tímid però també molt positiu. És un noi molt humil i senzill. Va respondre amablement a totes les preguntes que li van anar fent tots els alumnes i les alumnes de les diferents escoles.

Quan va arribar el torn de preguntes que feia la nostra escola estavem molt emocionats perquè per fi podríem parlar amb el nostre navegant preferit. Vam preguntar-li si havia rebut suport per a fer la regata, quins van ser els millors i els pitjors moments de la Vendée Globe i si la tornaria a fer altre cop.

Ell ens va respondre que havia fet una campanya per a buscar patrocinadors però que no podia competir amb vaixells amb més pressupost com el Hugo Boss. Els seus millors moments van ser les sortides i les postes de sol i també el rescat del navegant Kevin Scoffier on es va demostrar un gran companyerisme entre els participants de la regata.

Finalment va respondre que sí que voldria tornar a participar en la Vendée Globe però amb un vaixell més competitiu.

Va ser una experiència molt emocionant i enriquidora perquè, per un dia, vam poder fer de periodistes i vam poder parlar en directe amb en Dídac. En acabar l’entrevista vam fer-li un gran aplaudiment  i li vam agrair tot el que ens ha ensenyat.

Aquesta activitat es va realitzar per tancar el  projecte de la Vendée Globe que ens ha  servit per aprendre coses del mar i la seva salinitat,  de la navegació, dels vaixells i els aparells que porten, la meteorologia i la contaminació dels oceans, la geografia amb els indrets per on passava la regata (Equador, Cap de Bona Esperança, Cap Leewin, Punt Nemo i Cap d’Hornos),  el menjar liofilitzat i el descans dels i les navegants, la latitud i la longitud i els fusos horaris, la història de les primeres voltes al món en vaixell, etc.

En resum, la Vendée Globe ha sigut una experiència impressionant per a tots nosaltres.