Llengua

Llengües catalana i castellana

La llengua catalana i castellana es treballen de manera transversal des de  totes les àrees i també dediquem unes sessions específiques per aprendre el seu funcionament.

Per potenciar que l’alumnat sigui el protagonista dels seus aprenentatges, millori la seva autonomia i reflexioni sobre aquests sabers treballem mitjançant un pla de treball. Aquest pla de treball consisteix en l’escrit i l’explicació d’un seguit d’activitats de comprensió oral, comprensió lectora, lèxic i ortografia on l’infant pot triar quina portar a terme a cada sessió ja sigui de manera individual o per parelles.

La gramàtica la treballem mitjançant el mètode Montessori que es basa en nou formes geomètriques que representen cada una un element gramatical. Un cop l’alumnat coneix i domina aquest material són capaços d’analitzar frases de forma autònoma.

Llengua anglesa

Des de l’escola considerem que aprendre una llengua estrangera és molt important pel desenvolupament cognitiu i lingüístic dels infants. A més, els ofereix més oportunitats de cares al futur.

La dinàmica de treball de la llengua anglesa és similar a tots els cicles, però el fil conductor va canviant. A cicle inicial s’expliquen contes com a introducció del nou tema; a cicle mitjà són detectius i han de resoldre reptes que arriben a través de cartes; a cicle superior són periodistes que viatgen a països on es parla anglès.

A tots el cicles es comença introduint nou vocabulari per així poder lligar-lo amb activitats de gramàtica, escriptura, lectura, expressió oral i comprensió oral. Aquestes activitats es porten a terme a través de racons. A més, per fer-les més dinàmiques i practicar encara més l’expressió oral, sempre hi ha inclosos jocs en anglès en un dels racons o com a activitat final.