Educació física i psicomotricitat

Psicomotricitat:
La Psicomotricitat a l’escola es porta a terme a partir de la pràctica psicomotriu Aucouturier i té com a objectiu, el desenvolupament psíquic dels infants a través del cos.

En aquesta pràctica, es treballa la unitat del plaer sensoriomotor com un factor que afavoreix el cos, el procés de simbolització i l’accés a la representació. La pràctica té com a objectiu promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant. Els seus continguts es basen en el joc lliure; és una activitat espontània i permissiva que s’organitza progressivament a partir dels objectes disposats pel joc dels infants. Es tracta de deixar desenvolupar un joc espontani, sense ser jutjats i sense tenir consignes precises. Basant-se en el cos, el moviment i l’espai.

Les sessions es divideixen en tres parts: ritual d’entrada, fase sensoriomotriu i ritual de sortida.

Educació física:
L’educació física a l’escola es treballa mantenint una línia des d’infantil fins a cicle superior.

A cicle inicial, es treballa sobretot l’esquema corporal, les habilitats motrius i el joc. A més, durant el tercer trimestre fem vuit sessions de natació a la piscina municipal.

A cicle mitjà, ja incidim més amb les habilitats motrius bàsiques i específiques, amb les capacitats físiques i iniciem algun esport d’equip. En aquest cicle, fem teatre, participem a la jornada del Rodajoc, fem educació vial a través de la bicicleta i bianualment fem tennis i pàdel.

A cicle superior, treballem a base d’esports d’equip i individuals i sempre aquells més alternatius i poc coneguts. Aprofitem l’entorn que tenim per iniciar-nos a la vela, pàdel surf, caiac i snorkel. Participem a la jornada del rodaesport i aprofitem la platja per fer Educació Física.

A tots els cicles, els continguts treballats ho fem a través de jocs, tasques, reptes motrius i formes jugades. La metodologia utilitzada preferentment, és cooperativa.