Taller de costura creativa per promoure la reutilització

L’escola Les Basseroles de Sant Miquel de Balenyà va gaudir divendres passat d’un taller de costura creativa a càrrec del projecte Cosidor pas a pas de l’Associació Casal Claret, i amb el suport de la Mancomunitat La Plana. Hi van participar els 21 alumnes de 5è i 6è de primària, que van cosir un saquet de roba que pot tenir diversos usos (per posar una torratxa, per guardar objectes diversos, com a posallapis…).

L’objectiu del taller era conèixer el projecte Cosidor pas a pas, un projecte d’emporedament sociolaboral gestionat per dones; aprendre a cosir un saquet de roba amb màquines de cosir i reflexionar sobre la importància de reutilitzar i donar una segona vida a la roba.

El taller es va organitzar dins una matinal d’activitats diverses, totes relacionades amb del projecte “R” que porta a terme tota l’escola de manera transversal al llarg del curs. El projecte vol reflexionar sobre la sostenibilitat i els ODS, centrar-se en alternatives de consum i despertar l’esperit crític al voltant de paraules com Reutilitzar, Reciclar, Reduir, Reparar, Restaurar, Repensar…

Taller de costura creativa per promoure la reutilització