PORTES OBERTES A LES BASSEROLES

A Les Basseroles organitzem una jornada de portes obertes per tal que pugueu conèixer la nostra escola. Es tracta de fer un recorregut pels nostres espais i que pugueu conèixer el nostre Projecte Educatiu, qui som i com treballem. Us deixem l’enllaç del vídeoLlegeix més»

AMBIENT DE CREATIVITAT A P5

Els ambients són espais dins l’escola preparats per les mestres, amb gran quantitat de materials i amb un entorn acollidor que permet que els infants puguin construir els seus aprenentatges a partir del joc, l’experimentació i el treball cooperatiu. Mitjançant aquesta orientació pedagògica volem que els alumnes participin d’una manera més activa, lliure, constructiva i creativa del seu aprenentatge escolar i de creixement com a persona.

Aquest trimestre, els nens i nenes de P5, estem fent l’ambient de creativitat on hem jugat amb els colors primaris per descobrir-ne d’altres; hem pintat amb pipetes, bales i pinzells; tenyit arròs i fet una taula d’experimentació amb aquest; moldejat amb pasta de sal; creat escultures amb paper d’alumini,… En definitiva, hem fet diferents propostes amb les quals hem après i gaudit moltíssim.

Cliqueu a la imatge per veure les fotos

LA SETMANA DE CARNAVAL A L’ESCOLA

El mes de febrer és el mes més curt i esbojarrat de l’any! A l’escola Les Basseroles hem volgut celebrar la setmana del Carnestoltes. Com ja és tradicional, vam rebre la visita del Rei Carnestoltes amb totes les consignes per seguir durant la setmana.
El… Llegeix més»

A 6è JA HEM ACABAT DE LLEGIR LA ILÍADA.

Aprofitant que hem llegit la Ilíada a tertúlies literàries i que n’hem gaudit molt, hem treballat les crítiques literàries a castellà.
Aquí teniu el resultat final:
       CRÍTICA LITERÀRIA LA ILÍADA
Título: La Ilíada
Autor: Homero
Editorial: Edebé
Biblioteca escolar clásicos contados a los niños .
Género: Épico
Fecha… Llegeix més»

ELS REGLETS A P4

Els reglets és un material que utilitzem per treballar diferents conceptes matemàtics. Consisteix en un material format per diferents barretes de fusta de diferents colors i mides. Cada una d’elles representa un número.

Amb aquest material es poden treballar tant conceptes bàsics com petit i gran, igual, diferent, classificacions, seriacions…, com operacions (sumes, restes, multiplicacions, divisions…).

En el cicle d’educació infantil iniciem el treball mitjançant els reglets a partir de la manipulació lliure, la classificació… fins arribar a l’inici del concepte de la suma.

Clicant a la imatge podreu veure els alumnes de P4 utilitzant aquest material. Realitzen diverses activitats com: copiar una imatge, fer una creació al projector i els companys l’han de reproduir, ordenar els reglets fent l’escala, trobar quins és el valor numèric de cada reglet,….

Resultat d'imatges per a "reglets cuisenaire"

EN PATUFET A P3

ELS MÉS PETITS DE L´ESCOLA HEM GAUDIT

DEL CONTE D´EN PATUFET.

Resultat d'imatges per a "en patufet"
cliqueu a la imatge per veure les fotos

A partir d´aquest clàssic hem portat a terme diferents propostes:

• Pintem al ritme de la cançó de la pluja.
  • Treballem el gran i petit i fem seriacions amb cols de dues mides diferents.
  • Ens animem a estampar fulles de col.
  • Descobrim que el safrà és un colorant genial.
  • Fem safrà de plastilina que ens va molt bé per treballar la psicomotricitat fina.
  • Fem de cuiners.
  • Representem el conte d´en Patufet entre tots!