Què fem amb les restes orgàniques del menjador escolar?

Aquesta setmana ens ha visitat l’equip de l’ICTA-Sostenipra, el nostre partner del projecte Magnet. Aquest cop, la visita ha girat entorn del nostre estudi de l’hort-lab sobre com generar el nostre propi compost i com utilitzar el nou compostador.

Davant dels científics, l’alumnat de 2n ha presentat el seu estudi sobre la quantitat de restes orgàniques que genera el menjador de l’escola durant 5 dies consecutius. Tot seguit, l’alumnat ha treballat en dos grups:

1. El primer grup, liderat pels experts de l’ICTA Juan David i el Guido, ha estat ampliant els coneixements de l’alumnat sobre el compost i sobre la classificació dels diferents tipus de residus. L’alumnat ha anat apuntat a la seva llibreta de registre tots els consells a tenir en compte a l’hora de produir el seu propi compost.
  2. El segon grup, liderat per l’Anna, ha après com fer un experiment científic acurat i rigorós en grups, assignant rols específics per a cada membre, per tal de dur a terme el seu estudi sobre on creixen millor els enciams. L’alumnat ha après com prendre mesures de creixement dels enciams i del seu clima, i com analitzar els resultats de manera crítica.

Hem fet un pas més en el nostre hort experimental, gran feina d’equip!