Llengües estrangeres

El coneixement de la llengua anglesa és un element clau en la competència comunicativa del nostre alumnat. Ens connecta amb el món en el que vivim, ens ajuda a relacionar-nos amb altres cultures i ens obre les portes a altres realitats.

Des de l’escola considerem molt beneficiós iniciar l’aprenentatge de la llengua anglesa a l’etapa d’infantil, utilitzant una metodologia molt més vivencial i propera als infants i basada en l” Storytelling”.

Ja en l’etapa de primària, la metodologia és molt motivadora, fent ús de jocs, role-plays, cançons. Es recreen situacions on l’infant ha d’emprar la llengua anglesa a partir d’un model, es situa la llengua dintre d’un context i s’utilitzen materials atractius per l’alumnat.

Projecte ” Penfriends in Action”

A partir de 4t establim relacions a través de cartes, correus, videoconferències amb alumnes d’altres països utlitzant com a llengua de comunicació, l’anglès.

Aquest projecte permet el nostre alumnat desenvolupar de manera molt positiva  la competència lingüística, enfatitzant la llengua escrita i aprofundint en la funcionalitat de la llengua anglesa com a mitjà de comunició, així com la competeǹcia Conviure i Habitar el món, a més de permetre el nostre alumnat conèixer altres cultures i formes de viure.

Grups de Conversa

Fomentem la conversa en grups reduïts ja que considerem que la millor manera d’aprendre una llengua és utilitzant-la.

Aquest curs gaudim d’una auxiliar de conversa, la Madison, provinent dels EEUU que en grup reduït realitza activitats d’expressió oral amb alumnat de Primària. D’aquesta manera donem a la llengua anglesa un caire encara més funcional i significatiu.

AICLE

Utlitzem la llengua anglesa com a mitjà per aprendre continguts d’altres àrees com ara l’ Educació Física o algunes propostes dels Espais d’Aprenentatge. L’aplicació d’aquesta metodologia es tradueix en un increment de les oportunitats d’aprendre la llengua i practicar-la sense incrementar les hores del currículum específicament destinades a l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua.

Alguns dels objectius de les sessions d’EF en el grup de grans emprant aquesta metodologia són :

– Augmentar la presència de la llengua anglesa dins l’horari escolar.
– Facilitar escenaris d’interacció en llengua anglesa entre infants i professorat.
– Reforçar i posar en pràctica estructures i vocabulari específic en la llengua anglesa: consignes, parts del cos, moviments i/o materials emprats
– Posar en pràctica a nivell oral, estructures i vocabulari ja treballats.

Projecte eTwinning

eTwinning forma part de la plataforma Erasmus+, el programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport.

L’objectiu principal és promoure i facilitar el contacte, l’intercanvi d’idees i el treball en col·laboració entre el professorat i l’alumnat dels diferents països que participen a l’etwinning a través de les TIC

Els projecte etwinning aporten beneficis a l’alumnat, com ara la cooperació. El professorat dels diferents països treballen en equip per organitzar activitats pels alumnes, que tenen un paper actiu, interactuen, investiguen i prenen decisions, es respecten i aprenen habilitats del Segle XXI

Els projectes s’implementen als grups de 5è i 6è i es treballa de manera coordinada amb alumnat de països europeus, formant equips internacionals, realitzant reunions on-line i donant forma als productes finals sempre de forma globalitzada i utilitzant eines digitals que ens permeten treballar la competencia digital de l’alumnat. Tots els nostres projectes han estat reconeguts amb segells de qualitat, Nacionals o europeus en reconeixement a la tasca feta tant pel professorat com per l’alumnat.

En el següent enllaç podreu veure tots els projectes que hem realitzat fins ara i els que s’estan duent a terme aquest curs.

PROJECTES ETWINNING

Projecte GEP

La nostra escola participa en el projecte GEP ( Generació Plurilingüe) . Un projecte que tindrà 3 anys de durada i que suposa un increment el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres i gaudir d’un acompanyament en el desplegament i consolidació  d’un projecte lingüístic plurilingüe propi. L’implementació d’aquest projecte s’ha iniciat el curs 21-22 i finalitzarà el curs 24-25.