Qui som?

L’escola La Farigola de Vallcarca és una escola pública d’educació infantil i primària (de 3 a 12 anys), d’una sola línia, laica i catalana.
El 17 de novembre de 1918 l’Ajuntament posava la primera pedra a la riera de La Farigola, a la barriada de Vallcarca, que s’anomenà “La Farigola” respectant el toponímic de l’indret on s’alçava.
L’esmentat grup escolar La Farigola de Vallcarca venia a substituir l’antiga escola per a nenes ubicada en el que havia sigut l’hostal de La Farigola, clausurada l’any 1913 per raons d’higiene i seguretat.
L’any 1917 en el pla general de distribució d’edificis escolars, aprovat per l’Ajuntament,  va incloure aquest solar per edificar una escola de nova planta.

La seva situació permetia fàcil accés des de tots els seus indrets, però les dimensions del solar no n’aconsellaven la construcció d’un edifici prou ampli per acollir nens i nenes. Així, es convingué que fos per a pàrvuls i nenes.

L’any 1920 quedaren enllestides les obres realitzades per l’arquitecte Josep Goday i al mes de març de 1923 es va inaugurar.
La primera directora va ser la Sra. Maria Baldó de Torres, una pedagoga que ja en el seu moment van dur a terme una metodologia molt activa.

Després de l’ocupació de Barcelona, el 26 de gener de 1939,  l’escola va haver de canviar oficialment de nom. Va passar a anomenar-se “José Bertrán Güell”. Tot va haver de funcionar seguint les lleis que arribaven des del “Ministerio de Educación” de Madrid.

Anys més tard l’escola  va recuperar el seu nom,  “La Farigola de Vallcarca”.