FORMACIÓ PERMANENT DELS MESTRES

Aquests dies inicials del nou curs 16-17, els mestres de l’Escola Josep Gras hem tingut el privilegi de compartir i reflexionar amb en Gino Ferri. És llicenciat en Ciències de l’Educació a la Universitat de Modena i Reggio Emilia, a Itàlia. Ha treballat com a mestre en les escoles infantils de Reggio Emilia i actualment és formador de mestres.
En Gino ens ha ajudat a reflexionar. Diria que ens ha fet trontollar les idees per poder, de nou, reestructurar-nos i continuar buscant objectius i maneres de fer que ens ajudin a avançar plegats i amb sentit. Fer aquesta mirada cap al nen de manera respectuosa i creativa.

Gràcies Gino!
.gino

UN FINAL DE CURS MULLAT

FESTA DE L'AIGUA FINAL DE CURSAhir ens vàrem acomiadar del curs amb una gimcana que van preparar dos grups de nens i nenes de l’escola. Tots amb el vestit de bany, xancletes i……. a jugar!!!! Un final distès i agradable. Ara podeu descansar un temps per tornar agafar energia i continuar aprenent.

Gaudiu, feu tot allò que us vingui de gust; piscina, excursions, fútbol, badar, jugar amb els amics i amigues,………… DESCANSAR I GAUDIR DEL LLEURE!

Nens i nenes, l’escola us espera el proper dia 12 de setembre amb la il·lusió, nous lemes i ganes de compartir.  Vosaltres sou els protagonistes de l’escola. Vosaltres pinteu l’escola d’alegria!

 

 

HORARI INTENSIU

Us informem que la jornada intensiva d’aquest curs començarà el dilluns dia 6 de juny i que els horaris quedaran de la següent manera:

 

ACOLLIDA  AMPA

 

De ¾ de 8 a 9

HORARI ESCOLAR

 

De 9 a 1 h

HORARI MENJADOR

 

De 1 a 2/4 de 4h

 

Igualment us informem que la festa de final de curs serà el divendres dia 17 de juny a la tarda i l’últim dia del curs el dia 21 de juny.

 

 

ESCOLA DE MARES I PARES

Com fa molt de temps, l’AMPA, conjuntament amb un grupet de mares del Consell de famílies delegades,  han organitzat una trobada per parlar del creixement personal de les persones. La Montse, una professional dolça, amable, atenta i coneixedora del tema emocional ens va preparar un taller per sentir les emocions, parlar sobre l’autoestima i reflexionar sobre les diferents comunicacions verbals dels humans.

13 famílies del centre vàrem tenir l’oportunitat de reflexionar sobre què sentim mentre vivim; una llarga llista de coincidències i complicitats que ens uneixen i separen alhora.

Vàrem parlar sobre la importància de reconèixer les emocions pròpies i dels altris i de la importància d’aprendre a gestionar-les.  La necessitat de comunicar_nos assertivament amb els fills per potenciar la seva autoestima; perquè sense autoestima no som nosaltres!

Una estona agradable de conversa i riures per aprendre compartint.

Estic segura que cadascun dels participats se’n va anar a casa amb un propòsit, una idea nova, una bossa d’il·lusions per viure feliç i feliç als fills.

Gràcies Montse.

Gràcies a l’AMPA i a les famílies que sempre estan actives i presents per gaudir amb un cor obert de l’escola. Tots i totes per fer realitat el vincle família-escola.

 

PROVES DIAGNÒSTIQUES DE 3R

Com cada any, es passen les proves diagnòstiques als infants de 3r de primària; proves de català, castellà i matemàtiques.

Aquest any, amb el curs tant nombrós que hi ha (29 nens i nens), els mestres ens sentíem encuriosits per saber els resultats i, realment, una vegada comprovats, ens sentim orgullosos dels resultats i sobretot d’aquesta canalla bellugadissa, creativa, amb criteris i ganes de fer  continuada. Nens i nenes que de manera cooperativa i col·laborativa saben pensar, fer i solucionar problemes. Canalla preparada per afrontar reptes del futur des del saber ser, fer i conviure.

ENHORABONA NENES I NENS DE 3R!

ENHORABONA A LES MESTRES QUE DIA RERA DIA PREPAREN LA FEINA PERQUÈ NO ELS FALTI RES I PUGUIN APRENDRE DE MANERA DIVERTIDA I EFECTIVA.

FELICITEM-NOS TOTS I TOTES!

MENJANT ELS PRODUCTES DE L’HORT

Avui donem per tancat el nostre cicle de treball a l’hort.
Avui les olors, els colors i el treball han estat un xic diferent però han coincidit dues coses: l’entusiasme dels nens i nenes i l’ajuda extraordinària de les famílies.
Tot estava boníssim.
Moltíssimes gràcies a totes les famílies que feu possible aquest projecte a l’escola. (Bet Madera)

menjar de l'hort

SETMANA DEL RESPECTE

Durant tota la setmana hem pogut gaudir d’amics invisibles que de manera misteriosa deixaven un detall, missatges agradables per satisfer un company/a, cinefòrums per poder compartir maneres de veure i sentir el món i les relacions.

Una setmana per aprendre què és el valor del respecte amb un final ple de música, ball, sucs de llimona fet pels infants i ganes de gaudir i riure junts; infants i mestres. Hem sabut celebrar que formem part d’una escola on el vincle afectiu és important per crear comunitat. Per fer escola; la nostra, una escola ben bonica.


Gràcies Bet i Delegats de les aules per la vostra genial idea de celebrar la setmana del respecte.

ESCOLA DE MARES I PARES

EL PROPER DIA 1 DE JUNY UNA ALTRA TROBADA DE FAMÍLIES! AQUESTA VEGADA: EDUCACIÓ I CREIXEMENT PERSONAL. UNA OPORTUNITAT MÉS PER PARLAR DE L’EDUCACIÓ DELS INFANTS. FER UN ESFORÇ VALDRÀ LA PENA. ANIMEU-VOS I VENIU A LES 20 HORES A L’ESCOLA.
IMG-20160513-WA0000

3a TERTÚLIA

 

20160511_162617_resized

Amb el tema d’autonomia i autoestima es va realitzar la última tertúlia de petits i la Llar d’infants d’aquest curs. Novament ens vàrem trobar pares i mares per reflexionar i tenir l’oportunitat de compartir maneres de fer diferents i arribar a una conclusió tan senzilla com és que estar amb els fills és una oportunitat de créixer com a persones.

Mirar més enllà i empati, afecte, límits, parlar i escoltar, fer-se grans, autonomia i satisfacció d’aconseguir fer les coses sol/a, com anticipar les frustracions,….. i molt més.

Gràcies famílies per compartir el vostre fer i les vostres idees.

El curs vinent continuem. Ja sabeu que teniu un espai dins la biblioteca cada dimecres a la tarda si us voleu trobar per continuar aprenent com a pares i mares i per il·lusionar-vos educant. 20160511_162655_resized

APRENDRE AMB ELS POETES

 

DurantIMG_1286 la setmana dels Jocs Florals, ens han visitat els poetes Toni Clapès i Marcel Ayats.

El grup de grans i mitjans han tingut l’oportunitat de parlar amb dos poetes que ens han què és un poeta, de què viu, com es fan un poema, etc. En Toni Clapès ens ha donat l’oportunitat de crear un haikú; poemes de tres versos amb 5,7 i 5 síl·labes el primer, segon i tercer vers, respectivament. Els japonesos són uns enamorats d’aquests tipus de poemes i quan dos japonesos s’enviaven haikús creaven un “ranga”. Interessant!

Amb en Marcel Ayats hem aprés que existeix la poesia visual. Una poesia que a través de la combinació d’objectes podem deduir coses, conceptes i simbologies.20160420_092115_resized

Mireu quin haikú han fet els grans amb l’ajut del Toni:

LA TRANQUIL·LITAT,

LES ONADES DE LA PAU

SÓN INSPIRACIÓ.

 

LA FELICITAT

ÉS LA CLAU DE LA VIDA:

QUINA ALEGRIA!

 

VINGA, VA RÀPID!

OBRE LA PORTA DEL COR

FES ENTRAR L’AMOR.

Hem passat una estona molt engrescada buscant paraules que rimessin i tinguessin sentit alhora.

Gràcies Toni.

Gràcies Marcel.

 

Bitxos 2016

Dins de la proposta d’espai d’art aquest curs ens emocionem amb l’art urbà

Amb l’ajuda i l’entrada a l’escola de l’artista Werens iniciem el projecte.

Planifiquem i projectem la feina amb l’artista i anem cosint, tots plegats, què vol dir i què representa aquesta proposta.

En Werens visita l’escola i veu espais i infants,  l’escola visita la seva exposició de graffitis al Museu d’Art de Sabadell i organitza els  temps per anar  visualitzant i  traçant el camí.

La motivació és l’art urbà i l’objectiu és treballar el dibuix com a llenguatge, tècnica  i expressió emocional i  el color com element amb intenció.

Pel grup de mitjans reservem les parets del menjador, plantegem un treball individual i una exposició permanent a aquestes parets dels diferents resultats.

Busquem un tema com a fil conductor, ens el dona els dibuixos que ja hi ha al menjador, ens quedem amb la idea d’animalons i plantes, però afegim la condició que siguin imaginaris, i aquí despleguem un munt de possibilitats que surten de les que cadascú té però s’amplien amb el que anem fent, conversant, provant i documentant durant les estones de l’espai d’art però també a les  estones de llenguatge plàstic en el grup de referència. El dibuix envaeix part del nostre temps amb tot el que i això suposa. El temps per provar, documentar-nos, fer i decidir ha estat fonamental per pensar amb el tipus d’animal que volíem dibuixar: què menja? A on viu? Es camufla? Com es defensa? Qui se’l menja? Com es reprodueix…?

Estrenem el nostre bloc personal de dibuix i encetem i treballem la tècnica de fer esbossos, aprofitant les línies i reconduint-ne d’altres anem construint el nostre dibuix, del primer a l’últim sovint hi ha un gran canvi. Tot a llapis, quan les línies estan ben traçades passem al color, el color té intenció, també, i val la pena ser molt curosos i conscients a l’hora d’utilitzar-lo.

Una de les diferències entre el grafiti i els gargots a la paret és la intenció i la qualitat del dibuix. L’artista grafitaire abans  de dibuixar a les parets sap molt bé què i com ho vol per, tenir el dibuix clar és imprescindible per fer un bon art urbà. Així de clar ens ho va deixar en Werens el dia que ens va fer la conferencia a l’escola i amb aquesta premisa hem treballat fins avui …amb tot i amb la gran ajuda de l’artista hem construint la nostra obra: Bitxos 2016

Com diu una cançó, ens falten  paraules, de moment  ens quedarem amb una : EMOCIONANT!

Una vegada més constatem que quan la vida entra l’escola els beneficis es multipliquen, una vegada més constatem que els experts fan créixer les propostes i aprenentatges

Moltes gràcies, WERENS!

Continuem treballant, ara amb el grup de grans

werens2werens3

APRENDRE AMB L’EXPERT, EN XAVI SALOMÓ

PicMonkey Collage

 

Divendres passat, fent una activitat d’anticipació per preparar els Jocs Florals de la setmana de Sant Jordi, va venir a l’escola en Xavi Salomó per explicar-nos com es fa un llibre; text i il·lustracions.

El grup dels grans i uns quants mestres, reunits en una sola aula, vàrem tenir el plaer de gaudir d’un professional tan extraordinari.

Amb el seu entusiasme habitual, i des de l’estimació als llibres i la cultura, va crear un clima d’atenció plena increïble. Es va guanyar els infants amb la seva manera d’explicar; entusiasta, creativa i plena de sorpresa i intriga.

Tots i totes varen aplaudir de manera espontània perquè les seves històries ens van captivar.

Gràcies Xavi. Ets magnífic!

 

GRAFFITI A L’ESCOLA

 

20160404_094359_resized

 

Continuem amb el Projecte Werens. Avui els infants han començat a emblanquinar les parets externes del menjador per pintar, més tard, les seves produccions i creacions. Ja tenim ganes de veure com quedarà!!!! Els infants estan entusiasmats amb aquest projecte. Tenen a l’abast l’experiència i presència de l’artista i això és tot un privilegi. Gràcies Werens.

20160404_094350_resized (1)

FINAL DEL SEGON TRIMESTRE PERCUSSIONISTA!

PicMonkey Collage

Les mestres de l’escola hem volgut acabar aquest segon trimestre d’una manera ben especial i divertida. En Santi Serratosa, un percussionista, ha preparat tallers per a tots els nens i nenes de l’escola. Per grups, ens ha anat fent activitats totes vinculades a la percussió i la música. Els infants estaven entusiasmats. Ha sabut guanyar-se la seva atenció i participació d’una manera magnífica. Mirant les cares dels infants una sentia que estaven gaudint molt!.

Un bon final!

SIMULACRES

Com cada any, anem recordant als infants què cal fer en cas d’emergència; aquesta setmana hem fet el simulacre a l’hora del menjador.

Felicitats per la rapidesa en el simulacre. Des de ben petits ja saben què cal fer. Magnífic!

20160302_142817_resized_120160302_142941_resized