UN DIA ENTRE LLIBRES

Llegir és somiar diuen alguns; els llibres fan volar l’imaginari diuen uns altres. Jo, potser diria que llegir ens obre finestres a mons desconeguts i ens endinsa en aventures que potser d’una altre manera no viuríem.

El que segur que sabem tots és la importància que tenen la LECTURA i el saber llegir en el nostre dia a dia. Com a escola, sempre hem apostat per fer presents els llibres en tot allò que fem i omplir la nostra biblioteca de llibres curosament triats i pensats; perquè, tot i que la lectura és essencial, no tot s’hi val, la qualitat dels llibres que llegim i mostrem són igual d’importants que la pròpia lectura.

Per això, insistim en que els infants han de tenir sempre un bon llibre entre mans. De llibres n’hi ha molts, i aquest triar bé no sempre és fàcil. A través de la biblioteca d’aula, les estones de lectura, els llibres presents als espais, les exposicions de novetats o els clubs de lectura, entre d’altres; intentem acompanyar a l’alumnat per a que desenvolupin un gust per la lectura i una visió crítica sobre la literatura i els llibres.

Perseguint l’objectiu d’aconseguir lectors i lectores capaços de triar lectures de qualitat; amb el grup de sisè aquest novembre hem fet una visita a una llibreria de Sabadell, el Librerío de la Plata; on la Cecília, la seva experimentada llibretera ens ha atès i assessorat amb molta paciència i encert. Teníem l’encàrrec de trobar llibres per acompanyar l’espai científic, comprar atles actualitzats i temàtics; i descobrir novetats interessants per a la nostra biblioteca.

Mirar, observar, remenar, llegir; buscant cadascú allò que més el crida. Conversar sobre llibres, preguntar per temàtiques o autors, comentar i contrastar opinions amb els companys per tal de fer una bona tria. Aprendre sobre editorials, traduccions, tipologies, gèneres literaris, il·lustradors en un matí entre llibres. Compartir estones de lectura; escoltar un conte; deixar que una història t’enganxi…

En definitiva, fer de la lectura un plaer.

L’aprenentatge, però, no acaba aquí; ja que tenim un pressupost que no podem sobrepassar. Cal fer càlculs per aconseguir complir l’encàrrec sense deixar-se més diners del compte. Prioritzant llibres; sumant, restant, renunciant a algunes eleccions; calculant el preu total, amb descomptes inclosos; no ha estat fàcil però ens hem endut més de 30 llibres i sense excedir-nos del pressupost!!

A l’escola seguim entre llibres; compartint i descobrint la nostra compra. Classificant per temàtiques, catalogant per edats i també per gènere literari. Cal presentar les noves adquisicions literàries a la resta de l’escola. Organitzant els llibres per interessos, edats i temes que tracten i preparant una presentació que tingui ganxo, que faci venir ganes de llegir i de voler saber més; i molt alerta de no fer «spoilers». Tota una pràctica d’expressió oral.

A més a més, el passeig pel centre de Sabadell ens va permetre conèixer alguns edificis modernistes de la ciutat, i el perquè del nom d’alguns carrers. Observar el nostre voltant, creuar un mercat en ple funcionament, ubicar-nos i ser capaços de desplaçar-nos per la ciutat o de saber com fer servir el transport públic; són experiències que ens permeten aprendre com saber estar i actuar en diferents situacions de la vida quotidiana.

Aquí teniu la web de la llibreria per si voleu conèixer-la vosaltres també https://libreriodelaplata.com/

1. Meritxell

Una sortida ben profitosa! A ca la Cecilia segur que vau estar molt a gust. I quin bon exercici: triar, remenar, fer selecció, calcular… Aquests 30 llibres ja tenen una bona llar i segur que seran molt gaudits per tothom!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *