PROJECTE ETWINNING: WOW (A WORLD OF WORDS)

Amb molta motivació i participació per part dels nois i noies de 6è, aquest curs hem tornat a realitzar un projecte eTwinning. Enguany el projecte ha estat WOW (a World Of Words), i ha sigut molt emocionant tornar a treballar amb les mateixes escoles de Turquia del curs passat, a més d’escoles de Romania, Polònia, Itàlia, Ucraïna i l’IE Sant Esteve.

L’objectiu principal del projecte ha sigut incorporar vocabulari relacionat amb diferents temàtiques (jobs, celebrations, travel & tourism, sports) i adquirir estratègies útils per tal de facilitar-ne l’aprenentatge. Fer-ho tot compartint les activitats amb altres escoles, jugant, creant materials, fent trobades online, veient la realitat d’altres països i cultures, etc., és molt engrescador i ens fa gaudir del procés d’aprenentatge. També ha sigut important que les temàtiques estan relacionades amb els nostres interessos i la nostra realitat. Aquí teniu un resum de tot allò que hem fet:

Primer de tot vam crear el nostre avatar i ens vam presentar individualment; també vam presentar l’escola acompanyada d’un vídeo. Vam elaborar propostes de logos per al projecte.

Vam pensar en el nostre futur creant flashcards amb la feina que ens agradaria fer de grans, compartint el per què.

Vam parlar d’algunes festes i tradicions d’aquí i vam preparar un vídeo, descobrint també celebracions d’altres països. Aquí teniu el vídeo que vam elaborar nosaltres, juntament amb una escola de Turquia i una de Romania:

Amb la temàtica Travel & Tourism ens vam crear un passaport que ens serà útil ja que allà tenim apuntades diferents frases en situacions típiques de viatge així com el vocabulari. Aquest estiu no ens podem oblidar el passaport si marxem a un altre país o ens quedem aquí i trobem alguns estrangers que ens demanen ajuda! A més, va ser molt divertit crear i gravar situacions inventades. Per veure més informació sobre el treball fet d’aquesta temàtica, entreu a aquest altre article. Entre totes les escoles hem creat la història de Samir, un noi turc que viatja a Londres. Aquí podreu veure la part que vam preparar nosaltres utilitzant l’aplicació Plotagon.

Vam escriure sobre els nostres esports preferits i vam crear un joc de mímica amb aquest vocabulari, després va ser molt emocionant jugar-hi amb una escola de Turquia durant una trobada online.

I per acabar, entre totes les escoles estem elaborant un diccionari online amb les paraules treballades, ens serà molt útil tenir-lo!

Tot això ho hem fet utilitzant molts recursos tecnològics, aprenent a utilitzar noves aplicacions i webs que ens han estat molt útils i ens han agradat molt d’utilitzar. Això també ens ha servit per anar recordant quin ús fem d’Internet i quines accions són segures.

Malauradament, l’escola d’Ucraïna no ha pogut seguir participant del projecte durant els últims mesos per la situació que estan vivint, així que els hem mostrat el nostre suport escrivint poemes i acrostics i cantant la cançó Heal the world. Si cliqueu aquí podreu veure el vídeo i escoltar els poemes.