PROJECTES ETWINNING: l’anglès en context!

Sovint ens pregunten, per a què aprenem anglès? Per què vull saber anglès si els meus amics ja m’entenen en català o castellà? Jo mai viatjaré aixi que no em cal… ens demanen que els mostrem la utilitat de la llengua anglesa com a eina de comunicació i en un context que ells puguin viure. Els projectes internacionals com els etwinning ens permeten això i molt més.

Aquests projectes internacionales són una obertura cap al món; coneixer realitats diferents a la nostra, països, cultures i maneres de fer; però el més interessant de tot es que coneixem tot això de la mà de nens i nenes com nosaltres!

És una experiencia única que ara mateix estem vivint l’alumnat del grup de grans; però que és també possible amb alumnes de totes les edats. El grup de grans actualment té dos projectes en funcionament.

El grup de cinquè, des d’inici de curs, està fent un projecte amb una escola d’Estats Units, concretament l’escola W. Reily Brown Elementary School de Dover, a l’estat de Delaware. És una escola bilingüe (anglès-castellà) i el seu interès és millorar la llengua castellana que nosaltres dominem, en canvi el nostre interès és potenciar l’anglès; així doncs, l’objectiu del projecte és realitzar diferents activitats d’intercanvi i videotrucades, tot alternant les dues llengües segons l’activitat per tal d’enriquir-nos amb el l’expertesa i domini dels altres en la seva pròpia llengua i posar en pràctica la llengua estrangera.

Els grups de 4t i 6è han iniciat aquest mes de gener un projecte eTwinning anomenat ” A healthy living for a healthy world” amb els estudiants de 4t i 6è d‘una escola de Thessaloniki (Grècia). Al llarg del projecte tractem la vida  saludable des de diferents vessants com l’alimentació, l’esport o la seva relació amb el canvi climàtic; i tot això intercanviant informació, creant continguts, realitzant videoconferències i també treballant conjuntament en equips per tal de fomentar més la cooperació i l’intercanvi.

A més, aquests projectes també ens proporcionen una gran oportunitat d’utilitzar la tecnologia i les aplicacions com a eines de comunicació, de creacio i d’aprenentatge.

Ja us en farem cinc cèntims quan tinguem el projecte acabat!!

L’alumnat presentant-se fent servir PADLET