LECXIT

LECTURA PER A L’ÈXIT EDUCATIU

Lecxit és un programa de la Fundació Bofill que té per objectiu impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora. 

Des del projecte tenim el repte de garantir que tot l’alumnat finalitza l’etapa de primària amb un nivell de competència lectora que els asseguri el seu desenvolupament educatiu i social.

Per fer-ho comptem amb una xarxa de 238 centres educatius, biblioteques i entitats socials on més de 1.636 voluntaris acompanyen individualment a un infant per a esdevenir un lector orgullós, segur, entusiasmat amb l’aprenentatge i preparat per a l’èxit educatiu.

 

ACOMPANYAMENT LECTOR

Lecxit aprofita el poder i el compromís de la ciutadania per proporcionar a cada infant un mentor que l’acompanya setmanalment, a esdevenir un lector orgullós, segur, entusiasmat amb l’aprenentatge i preparat per a l’èxit educatiu.

La mentoria 1×1 (un infant i un voluntari/ària) ens permet adaptar-nos al nivell, característiques i interessos de l’infant.

El punt fort del voluntariat és saber escoltar i empatitzar amb els infants, transmetre la seva passió lectora, compartir l’experiència de descoberta i la complicitat són una porta d’entrada al seu món.

 

EL PAPER DE LA FAMÍLIA

Tenim el repte i el deure d’oferir oportunitats i acompanyament lector amb les metodologies que ja coneixem quan l’entorn familiar i comunitari no és suficient. La implicació de la família és un factor determinant per a desenvolupar el gust per la lectura i l’hàbit lector dels fills i filles. El suport que poden oferir des de casa és afectiu, de proximitat, quotidià, i permet veure i viure la lectura com quelcom necessari per al creixement intel·lectual de totes les persones. 

Petites actuacions com les que proposem són determinants per a fomentar la lectura des de casa.

 

TRETS DIFERENCIALS

El programa LECXIT (Lectura per a l’èxit educatiu) iniciat i promogut per la Fundació Jaume Bofill té uns trets característics: fomentar el gust per la lectura i millorar la comprensió lectora sobretot d’aquells estudiants de 9 o 10 anys els quals no hi mostren massa interès.

La Fundació Josep Pallach, a partir dels seus trets fonamentals ha promogut un model propi. Es parteix de tres eixos:

  1. MUNICIPI. Implicació màxima de tots els agents del municipi: el propi ajuntament, biblioteca, fundacions, entitats,…
  2. ESCOLES DEL MUNICIPI. Implicació de tots els centres escolars: referents de centre, la pròpia escola com a lloc habitual on fer les sessions del LECXIT fora d’horari escolar, el centre fer la selecció dels possibles candidats, l’escola proposar-ho a les famílies com un ajut extern més i gratuït, lligams referent de cada escola amb el voluntari coordinador respectiu del LECXIT a l’escola,…
  3. EL VOLUNTARIAT. Implicació màxima de tots els que potencialment poden intervenir-hi, des dels 17 anys  (estudiants de 1r de batxillerat)  fins a persones potser molt grans en edat cronològica,  però amb el denominador comú de ser entusiastes de la lectura i que tenen ganes de contagiar-ho als destinataris.

                                                                              Per més informació  https://lecxit.cat/