Xarxa competències bàsiques

El programa Xarxa de competències bàsiques és un model de formació permanent entre iguals i en xarxa per als docents que reflexionen i actuen en equip per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i la transformació dels centres per millorar els aprenentatges dels alumnes.
L’objectiu d’aquesta acció conjunta dels equips de treball és desenvolupar l’aprenentatge i l’avaluació per competències en els centres educatius, a partir de la reflexió pedagògica sobre la pròpia pràctica docent, orientada a assolir millores en els aprenentatges de l’alumnat.
L’acció en el si de la Xarxa de competències bàsiques respon a un objectiu específic: ajudar els centres
educatius a erigir-se en organitzacions que aprenen. Els centres que aprenen són organitzacions capaces d’autoregular el seu propi procés de desenvolupament professional.
El concepte d’innovació, entesa com a primer pas cap a un canvi que ha de dur a la transformació, té lloc en el si d’un centre educatiu que s’erigeix en comunitat professional de pràctica i d’aprenentatge o organització que aprèn. S’entén per comunitat de pràctica un grup social que comparteix una preocupació, una finalitat, un interès comú sobre un tema, i que crea coneixement compartit per mitjà de
l’acció-reflexió en un context d’interacció continuada.