Educació artística

L’àmbit artístic  inclou l’àrea d’educació artística: visual, plàstica, música i dansa. L’educació artística té com objectiu desenvolupar les competències perceptives i d’expressió que permetin als alumnes  comprendre el seu entorn i els mons artístics i culturals i adquirir eines per  comunicar-se amb els llenguatges de les arts. L’alumne aprèn a percebre, però també  a produir a partir del coneixement i de la comprensió de si mateix i del seu entorn.

L’educació artística afavoreix l’estructuració del pensament de l’alumnat en tant que analitza la realitat, ajuda a comprendre i respondre, a sentir i a distingir, a pensar i a construir. L’aprenentatge de l’art i a través de l’art, genera coneixement i transferència a altres situacions i contextos tot desenvolupant un pensament crític, obert i flexible.

L’educació artística també té una gran rellevància des de la perspectiva social i cultural, ja que les manifestacions artístiques no tan sols són generadores d’espais de coneixement sinó també d’espais d’experiència dins l’entorn proper (centre escolar, barri, poble, ciutat…) i de diàleg amb d’altres manifestacions artístiques i culturals del món.

Recursos XTEC

Recursos edu365

Altres recursos

• AraART. Programa per afavorir la realització de projectes de centre, en col·laboració amb escoles o entitats artístiques de l’entorn.
  • Instruments musicals. Informació i vídeos sobre els instruments musicals més habituals que conformen una orquestra clàssica, així com la seva classificació.

Experiències