24 de març

 

Avui la Paqui ens regala a tots aquest VIDEOCONTE, l?Eriçó que no es volia punxar.

P3: BENVINGUDA PRIMAVERA!!

Ja hem deixat enrere els dies d’hivern i toca donar la benvinguda a la Primavera com cal! 

Us deixem el conte “La Margarida té por” perquè el pogueu mirar a casa amb els nens i nenes.  I també us deixem una proposta per fer flors estampant fruites i verdures, així quan tornem a l’escola podrem decorar la classe i fer que llueixi ben bonica! També les podeu fer pintant, amb plastilina o com més us agradi!

 

P4: Com cada dia a l’escola, caldria seguir treballant amb el calendari: Quin dia és avui? Quin temps fa? Ho podeu fer de forma oral i també escriure la data i fer un dibuix del temps que fa.  

Propostes: Per seguir treballant l’esquema corporal. Dibuixa i pinta (amb colors, ceres, aquarel·les, la tècnica que més t’agradi) a un company/a de la classe. 

Per practicar una miqueta de seriacions. Podeu fer de dos… però ja ens toca de 3 elements i fins i tot … de 4! Les podeu també fer amb materials que tingueu per casa: agulles d’estendre la roba, macarrons de colors, etc. 

 

P5:  Pasta de sa

https://drive.google.com/open?id=1fNnFoMUV9tEaY6vyMrwPiEuAVWZwMmpI

La primavera ja ha arribat! Sabeu que a l’escola ens encanta decorar-ho tot, així que hem pensat preparar alguna coseta per quan tornem a classe i que estigui ben bonica!

Que us sembla si fem animals, flors i plantes de la primavera amb pasta de sal?

Recordeu quan vau fer pasta de sal a P4 al taller amb la Paqui? Per qui estigui una mica despistat, aquí us deixem un tutorial. Veureu que és molt fàcil i divertit!

Pasta o Masa de Sal

Una altra idea que us pot interessar per modelar amb pasta de sal és fer fòssils amb ninots d’animals, plantes o petxines! 

¿Cómo hacer fósiles en casa?

I si voleu fer alguna coseta més, també podeu triar entre…

  • escriure en ordre els passos del procés.
  • fer un llistat dels materials necessaris.
  • fer la simetria d’un dibuix d’una flor.

1r Català: Recordeu el llibre de la biblioteca que us vau endur a casa? Representeu una escena amb titelles, o vosaltres fent d’actors i d’actrius…. Envieu el vídeo per mail!

1r Mates: Escriu els nombres de 0 al 100 en un full en blanc: 0-1-2-…

……………………………………………………………………..

2n Català

  • Llegeix un conte en veu alta a un germà o als pares i tots, en acabar, podeu conversar sobre  el que has llegit, fer-te preguntes, imaginar com podria ser un final diferent per al conte…
  • Crea un dibuix per il·lustrar el conte, pots fer-lo amb colors, retoladors, collage… Com et vingui de gust. 

RECORDA DE GUAR-DAR-LO TOT. A la tornada al cole compartirem aquestes experiències amb la resta de companys. Serà molt divertit i interessant!!! 

2n Matemàtiques

  • Com si estiguéssim en Grups Interactius a l’aula, repassem les taules de multiplicar en la tableta, l’ordinador… amb aquest joc d’Internet. Practiqueu diverses vegades totes aquelles que hem fet.

https://www.tablasdemultiplicar.com/

  • Ara que ja sabem millor les taules de multiplicar, anem a practicar algunes multiplicacions de dues xifres per una. Però recordeu que només hem fet les taules de l’1, 2, 3, 4, 5 i 10. Si hi ha alguna que no l’hem treballat, podeu canviar el número d’una xifra per un altre d’una taula que coneguem. Endavant!! Segur que anirà genial!

https://www.orientacionandujar.es/2010/02/24/multiplicaciones-de-dos-cifras-por-una-cifra/

English: 1r/2n/3r

Hello children! How are you? Agafeu un full que tingueu per casa i poseu de títol :ENGLISH, ben decorat i acolorit. Diàriament anireu posant: el dia, el temps que fa, l’estació de l’any i  un petit dibuix al costat. Mireu aquests vídeos i trobareu l’ajuda que necessitareu: Days of the week- Quin dia som avui? / The weather- Quin temps fa avui?/         Seasons- Les 4 estacions de l’any Els  nens i nenes de 3r fareu el mateix, però haureu de mirar un vídeo més: Months of the year- Els mesos del’any,  per poder posar la data sencera, com vosaltres ja sabeu. Let’s go!

TERCER LLENGUA: Unitat 1. Ortografia

(Cal que aneu al Weeras, apartat ORTOGRAFIA de la UNITAT1)

Recorda quan has d’escriure amb majúscula.

Llegeix amb atenció i completa les activitats que et recorden l’ús de les majúscules.?

Pots fer un joc en familia de dir en veu alta el màxim de noms propis entre tots.

Escolta i llegeix el dictat vàries vegades. Després d’haver llegit, escrit, subratllat o lletrejat les paraules difícils (dictat preparat) torna a escoltar el dictat i l’escrius. Seguidament fes la correcció del teu dictat prestant molta atenció per no deixar cap paraula sense revisar. ✌️

Si has tingut alguna errada recorda que has d’escriure la paraula de manera correcta 5 cops i  també escriure una frase ben divertida.?

Ara, dintre del Weeras, cal que aneu a la Unitat 1. Lèxic 

Llegeix i recita en veu alta l’abecedari sense mirar.

Descobreix les paraules amagades i passa pantalla.?

Quan acabis dibuixa l’abecedari  de forma ordenada en un foli amb lletres grans ( majúscula i minúscula) i escriu a sota com es diuen les lletres tal i com ho tens al model de l’activitat.?

Practica a casa  amb la familia el joc de “ las palabras encadenadas” en veu alta tant en català com en castellà. Aquest joc també es pot fer per escrit.

Exemple: cuina – armari – iglú … ( cada paraula la diu o escriu una persona diferent )

TERCER –  MATEMÀTIQUES Aneu a Weeras, Unitat 2.

Observa i llegeix els continguts de la unitat.

Seguidament realitza totes les activitats de la unitat 2 de manera autònoma i concentrada.

Aquests exercicis són un reforç dels continguts  ja treballats durant el curs.

 La comprensió lectora és fonamental per poder fer les activitats de manera adequada.

 Es molt important que llegeixis les preguntes les vegades necessàries i entenguis el que et demanen.?

PRACTICA SUMES, RESTES, MULTIPLICACIONS I DIVISIONS PER UNA XIFRA ✍?

Sería convenient que tinguis una llibreta per fer activitats diverses: operacions matemàtiques, càlcul, seriacions, números romans, dibuixos, rotulació de lletres, endevinalles, dictats, acudits, cançons, poemes, rodolins, receptes de cuina, cartes, collage, còmics… Un munt d’activitats que t’agraden fer i activitats que t’anem enviant aquests dies nosaltres.?

 Pots fer exercicis  de càlcul i jocs a diferents  pàgines webs o bé a la teva llibreta. 

 https://www.tablasdemultiplicar

https://image.slidesharecdn.com/multiplicacionsduesxifres3-131112034345-phpapp02/95/multiplicacions-dues-xifres3-1-638.jpg?cb=1384227837

QUART (4t) ENGLISH

Hi children! How are you today? Mireu, ’please’, les feines proposades a l’apartat de Mitjans-English. Us proposo fer el mateix que els nens/es de 3r, però haureu d’afegir una coseta més, escriure com us sentiu cada dia. Us passo un vídeo que us ajudarà: How do you feel today?Com et sents avui? (Emocions). Let’s go!

QUART (4t) LLENGUA, aneu al Weeras, Unitat 2

  • Comprensió lectora: llegiu i responeu. Si cliqueu l’enllaç sentireu l’àudio del text i a veure si reconeixeu la veu. Unitat 2 “Les aventures de Tom Sawyer”En acabar podeu fer un dibuix relacionat amb la història. Ens agradarà veure’l.

QUART (4t) MATEMÀTIQUES, aneu al Weeras, Unitat 1:

  • Calcular és divertit 1:  PROVA EL REPTE de fer les sumes en 1 minut. Després pots escriure 15 sumes i el seu resultat, poden ser les mateixes que has fet o inventar-te unes altres. També ens pots explicar com t’ha anat el repte.

——————————————————————————–

CINQUÈ (5è):

https://platformnext.weeras.com/#/

Usuari: cinque@escolaverdaguerprat.cat

Contrasenya: La rebreu per WhatsApp de famílies

 

MATEMÀTIQUES:

UNITAT 3: (Weeras)

  • Llegeix amb molta atenció els continguts de la unitat i fes les activitats següents:
  • Calcular és divertit: El repte és fer cada apartat en 1 minut. Ben segur que ho aconseguiràs!! Ànims!
  • Pensar és divertit: Fes els problemes de l’1 al 12. Llegeix amb molta atenció l’enunciat de cada problema i en un full a part exposa com has arribat a la solució.

TAULES DE MULTIPLICAR: Aquests enllaços t’ajudaran a repassar les taules de multiplicar i ser més àgil.  

http://www.learnyourtables.co.uk/cat/index2.htm

https://tablestest.com/sp/

JOC

Aquesta web et planteja un joc perquè hi pensis. Has de passar una ovella, un enciam i un lleó amb la barca a l’altra banda del riu. A la barca només hi pots portar dos cada vegada. Com t’ho faràs?

Enllaç al joc de la barca

VALORS. Un curtmetratge per pensar. Mariza-el Burro Obstinado

Mariza. El curtmetratge del dia

English 5è i 6è

  • Write tips to protect from Coronovirus in English. 

Escriu consells per protegir-te del Coronavirus en anglès

Example: Stay at home

Avui 3r, 4t i 5è faran ús de la plataforma Weeras. Podeu accedir-hi des de https://platformnext.weeras.com/#/

Rebreu les dades d’accés pels whatsapp dels nivells. 3r i 4t ja les tenen, perquè van fer pilotatge ahir. L’usuari de cinquè per Weeras és cinque@escolaverdaguerprat.cat.