Menjador Escolar

L’escola Itaca té cuina pròpia —reformada i ampliada durant el curs 2018-2019— i un menjador amb una capacitat per a uns 200 alumnes. Durant el curs 2020-2021 aquest aforament, però, s’ha reduït temporalment a causa de les mesures excepcionals davant dels riscos sanitaris de contagi de la Covid-19. Durant aquest curs, l’empresa que elabora els menús i es fa càrrec de la cuina és COBISA i l’empresa de monitoratge és ValOr-s. (@valorsitaca)

La Comissió de menjador d’Itaca s’encarrega de vetllar pel bon funcionament dels serveis de cuina i monitoratge (adequació dels menús a les recomanacions dels departaments de Salut i Ensenyament de la Generalitat i de l’Agència de Salut Pública de Barcelona; seguiment de la concreció del projecte educatiu en el temps de migdia, d’acord amb les línies establertes per l’escola, etc.) i es reuneix periòdicament amb les empreses que presten aquests serveis i amb la direcció de l’escola.

L’alumnat baixa al menjador per torns i dina amb els companys sota la supervisió dels monitors de ValOr-s. Durant l’estona del dinar, els monitors treballen amb els nens i nenes l’adquisició de bons hàbits i segueixen pautes perquè aprenguin a reconèixer el que és una dieta equilibrada i sana. Les activitats de migdia guiades per monitors són propostes encaminades a conjugar el foment de l’activitat física, l’aprenentatge social i la creativitat. Estan programades i definides amb concreció d’objectius.

El projecte educatiu de ValOr-s i la programació trimestral de l’espai de migdia es poden consultar, amb cita prèvia, a la secretaria de l’AFA.

MÉS INFO