INNOVAMAT

La manera de treballar les matemàtiques a l’escola Ítaca és a través de l’aprenentatge competencial, significatiu, manipulatiu i vivencial. Aquesta manera de treballar està alineada amb el Projecte Educatiu del centre (PEC) i amb un dels objectius del Projecte de Direcció.

Innovamat és la proposta de matemàtiques que dona resposta a les nostres necessitats metodològiques i a la manera de treballar en equilibri amb el nou currículum d’Educació.

Innovamat consta de tres parts:

• “Laboratori de nombres” (dues sessions a la setmana): per treballar tot el que fa referència a les operacions i on es presentaran els conceptes d’una manera manipulativa, es posa en pràctica per parelles, de manera col·lectiva o individual, per tal de solucionar el problema que es presenta, els infants han de raonar quines són les estratègies que han fet servir. Per acabar, es realitzen exercicis del quadernet per registrar el que s’ha après. Tot aquest procés es porta a terme amb un material manipulatiu.
  • Aventures” (una sessió a la setmana): aquesta sessió es portarà a terme en els espais d’aprenentatge.  Els infants no tenen quadernet, ja que els docents tenen les activitats en format digital. Triarem quines d’aquestes aventures poden ser més motivadores pels infants i seran la que es faran de manera manipulativa, sense fer ús de la pantalla ni de cap dispositiu.
  • Aplicació Innovamat (una sessió a la setmana): l’ús de la plataforma implica una sessió de matemàtiques a la setmana amb els dispositius. Tot i que sigui un aprenentatge en format digital, la treballarem també en suport de paper, on els i les  alumnes hauran d’escriure els resultats en una llibreta o en un full i després l’hauran d’introduir a l’aplicació.

Es practicarà el que s’ha après durant les sessions de “Laboratori de nombres”, respectant el ritme d’aprenentatge de cada infant. Amb la plataforma, el mestre podrà obtenir informació de l’evolució de cada alumne/a, podent adaptar i personalitzar el seu procés d’aprenentatge. Això no vol dir baixar o pujar de nivell, sinó donar estratègies perquè tots els infants puguin arribar a assolir el mateix contingut treballat. D’aquesta manera qualsevol alumne/a pot començar a pensar i descobrir al seu ritme.

Innovamat treballa a partir del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA). És un model d’aprenentatge que ens ajuda a anticipar qualsevol barrera amb què es pugui topar un alumne/a. Amb aquesta metodologia, s’ofereixen els recursos indispensables per garantir l’aprenentatge dels alumnes amb dificultats, però que també es poden beneficiar la resta del grup.

Les adaptacions que fa Innovamat no és una adaptació del contingut, sinó que va donant diverses eines i estratègies perquè tothom hi pugui arribar. És a dir, si un infant no sap fer una suma de 15+14 no li direm que faci 5+4, perquè aquesta sí que la sabrà fer, sinó que li donem diferents materials manipulatius i estratègies perquè aconsegueixi fer la mateixa operació que la resta.  A més, Innovamat no només dona eines i recursos pels infants que presenten dificultats, també proposa reptes per a infants que van més avançats. Amb aquest alumnat no ampliem continguts del curs següent, sinó que profunditzen més.

A casa no s’haurà de fer servir cap aplicació (Bmath).

Per obtenir més informació, podeu clicar a sobre de la imatge.