PES (Projecte Estratègic Singular)

El Projecte Estratègic Singular (PES) té l’objectiu de potenciar l’educació artística a l’escola com a eix vertebrador de la formació integral de l’alumnat.

El PES és un recull d’experiències educatives que comprenen el coneixement d’un fet relacionat amb l’art o amb allò que ens envolta.

L’experimentació, la creació, el contacte directe amb diferents realitats i punts de vista són les metodologies utilitzades per a dur a terme el desenvolupament del projecte.

Com a escola, triem un tema general i cada nivell acadèmic n’escull un altre que estigui relacionat amb el principal. Així doncs, l’aniran treballant de forma exhaustiva al llarg del curs. Les activitats que s’organitzen són diverses: es convida a diferents professionals que donin a conèixer a l’alumnat les seves disciplines artístiques a partir d’una introducció pràctica, es visiten diferents exposicions, s’organitzen diferents instal·lacions creades per l’alumnat i s’arriben a reflexions diverses, entre altres.

Com a acte de cloenda, l’escola obre les seves portes a tothom que vulgui entrar a conèixer tot allò que hem estat treballant. Tanmateix, l’alumnat de 4t, 5è i 6è fa una coreografia creada per ells/es mateixos i dirigida per “Mons dansa”