Projecte Padrins

Els nens i nenes de EI3 quan arriben a l’escola tenen una adaptació normalment fàcil a l’aula, però els costa molt més quan han de compartir espais amb els altres nens i nenes de l’escola.
Aquest fet s’agreuja quan parlem de les festes que apleguen tothom amb activitats desconegudes per als petits. Poder establir una relació amb els alumnes més grans els ajuda moltíssim a fer el pas de la plena adaptació a l’escola.
A EI4 i EI5, l’experiència positiva dels cursos anteriors es converteix en un bon punt de partida per continuar gaudint dels padrins i padrines. D’aquesta manera, la seva col·laboració durant les festes és esperada tant per les mestres com pels propis infants, els quals van valorant cada cop més els vincles positius que estableixen.

Per altra banda, cal remarcar que l’objectiu pràctic i pedagògic no és només en una direcció. Si en un principi es va iniciar aquesta activitat pensant amb el benefici dels més petits, amb la pràctica d’aquesta relació hem constatat que també surten molt beneficiats els nens i nenes de 6è. Els vincles afectius que la majoria d’ells estableixen i que els ajuda a formar-se en la responsabilitat, en l’empatia, en l’ acceptació i la tendresa cap els més petits, els poden extrapolar com un sentiment positiu cap a l’acceptació i tendresa envers persones diferents i/o més febles al llarg de la seva vida.