First Lego League

Cada any a l’agost, FIRST LEGO League presenta un desafiament al món científic i al món real perquè els equips se centrin en la investigació. La part robòtica de la competició consisteix en el disseny i programació de robots LEGO Mindstorms per a completar les tasques. Els estudiants porten a terme solucions als diversos problemes que se’ls dóna i després es reuneixen per als tornejos regionals per compartir els seus coneixements, comparar idees i mostrar els seus robots.

Els participants a FLL:

  • Dissenyen, construeixen, proven i programen robots utilitzant la tecnologia LEGO® MINDSTORMS®.
  • Investiguen i resolen els mateixos desafiaments que els científics d’avui.
  • Apliquen conceptes de matemàtiques i ciències en la vida real.
  • Desenvolupen les habilitats i competències del s. XXI com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació.
  • Comparteixen els seus aprenentatges juntament amb més equips en els esdeveniments FLL.

Al començament de la temporada de competició, First Lego League envia materials oficials a cada equip inscrit, que consisteix en una ‘catifa de desafiament’, peces de Lego i les instruccions per a la construcció dels elements de l’estora. Els equips també reben una llista de tasques, anomenades ‘missions’, per completar la participació de cada model a l’estora (és a dir, tenint una peça solta d’un model i col·locant-la dins d’un altre). FLL dóna als equips la llibertat de com completar les missions, sempre que s’hagin completat per un robot LEGO Mindstorms programada sense ajuda externa. El robot té dos minuts i mig per completar les missions. Cada equip té una mitjana de 75 dies per analitzar el desafiament de l’estora, dissenyar i construir un robot LEGO Mindstorms, i programar-lo per complir les missions que de qualsevol manera considerin oportú. El robot ha de ser autònom i pot contenir només un Mindstorms de Lego bloc programable i no més de 4 motors.

A més de la carrera de robot en viu, la competicó té tres competicions addicionals .

  1. Valors fonamentals. Aquest està dissenyat per detectar com l’equip treballa en conjunt i utilitza els valors fonamentals de FLL, que inclouen el treball en equip, cortesia professional i Coopertition (cooperació + competició). També es demana als equips de realitzar un exercici de treball en equip (en general temporitzada).
  2. El disseny del robot o la tècnica on l’equip explica com van dissenyar el seu robot i demostra els seus programes als jutges.
  3. Els estudiants han d’investigar un tema relacionat amb el desafiament actual i crear una solució innovadora. Els equips tenen 5 minuts per presentar les seves idees i els jutges també en tenen 5 per fer preguntes. Finalment, els estudiants han d’utilitzar els robots que van dissenyar i van construir per completar de forma autònoma una sèrie de missions a l’estora de desafiament.